یک‌شنبه 27 خرداد 1403

شریک سابق ایران خودرو از خودروی پیشرفته خود با همکاری هوندا رونمایی کرد / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
شریک سابق ایران خودرو از خودروی پیشرفته خود با همکاری هوندا رونمایی کرد / عکس

دانگ فنگ، شریک سابق ایران‌خودرو، از جدیدترین خودروی خود با همکاری هوندا رونمایی کرد. این خودروی برقی دارای برخی از جدیدترین امکانات و ویژگی‌های روز دنیاست که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

امیرمسعود عابدین_ Lingxi یک نام تجاری خودروهای انرژی جدید تحت جوینت ونچر دانگ فنگ و هوندا است که در سپتامبر 2023 تأسیس شد. Lingxi L اولین خودروی الکتریکی تحت این برند است. پیش از این، دانگ فنگ - هوندا اعلام کرده بود که تا سال 2025، نسبت مدل‌های برقی آن به بیش از 50 درصد خواهد رسید و پس از سال 2027 دیگر خودروهای جدید بنزینی را روانه بازار نخواهد کرد.

به‌طورکلی، Lingxi L از طراحی بدنه دو رنگ برخوردار است که دارای یک نمای جلویی بسته و یک نوار نور LED عمودی در قاب جلویی است که به لوگوی برند و همچنین نوار نور افقی متصل می‌شود و چهره آن را بسیار خاص می‌کند.

طراحی نمای عقب فوق‌العاده خاص و جدید است و از چراغ‌های متصل با خطوط تندوتیز بهره می‌برد. دیگر عناصر طراحی قابل‌توجه شامل دستگیره مخفی درب و آینه‌های خارجی دیجیتال است.

Lingxi L دارای ابعاد 4830/1845/1503 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2731 میلی‌متر است. این خودرو روی رینگ‌های 19 اینچی پنج پره می‌ایستد.

به گزارش خبرآنلاین، کابین خودرو دارای یک فرمان دایره‌ای عادی و پنج صفحه‌نمایش است که شامل یک صفحه‌نمایش کیلومتر شمار، یک صفحه‌نمایش مرکزی، یک صفحه‌نمایش اطلاعات - سرگرمی سرنشین شاگرد و دو نمایشگر دیجیتال برای هر دو آینه خارجی است. علاوه بر این، یک هدآپ دیسپلی وجود دارد که اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، ناوبری و علائم راهنمایی و رانندگی را ارائه می‌دهد. امکانات دیگر شامل ورود به خودرو با سیستم تشخیص چهره، نورپردازی محیطی، پارک خودکار و کروز کنترل تطبیقی است.

تاکنون، MIIT چین فاش کرده است که Lingxi L به باتری 59.22 کیلووات ساعتی لیتیومی مجهز شده است که برد 520 کیلومتری (براساس CLTC) را فراهم می‌کند. پیش از این، نسخه تک موتور Lingxi L، مجهز به موتور الکتریکی 214 اسب بخاری در جلو و حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بود.

227322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1910650
شریک سابق ایران خودرو از خودروی پیشرفته خود با همکاری هوندا رونمایی کرد / عکس 2
شریک سابق ایران خودرو از خودروی پیشرفته خود با همکاری هوندا رونمایی کرد / عکس 3
شریک سابق ایران خودرو از خودروی پیشرفته خود با همکاری هوندا رونمایی کرد / عکس 4
شریک سابق ایران خودرو از خودروی پیشرفته خود با همکاری هوندا رونمایی کرد / عکس 5