دوشنبه 9 مهر 1403

شستا بزرگ ترین شرکت چند رشته ای کشور است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شستا بزرگ ترین شرکت چند رشته ای کشور است

سید صولت مرتضوی از شستا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت چند رشته‌ای کشور یاد کرد که در تولید بیش از 20 محصول اساسی کشور اثرگذار است.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست علنی امروز (دوشنبه،2 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محفوظی نماینده آبادان، گفت: این سوال حاکی از این است که چرا در شستا و تاپیکو بی برنامگی وجود دارد و به رغم اینکه سوال کلی است توضیحاتی را به اختصار تقدیم می کنم.

وی تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان یک هلدینگ چند رشته ای با سرمایه گذاری در صندوق ها یا سایر اوراق بهادار با هدف کسر انتفاع از شرکت های مدیریتی یا غیرمدیریتی فعالیت می نماید.

این عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: جایگاه شستا در اقتصاد ملی یک درصد سهم از GDP کشور را دارد، بزرگترین شرکت چند رشته ای کشور است، اثرگذار در تولید بیش از 20 محصول اساسی است، 7.3 درصد سهم از ارزش بازار سرمایه کشور و 4 درصد سهم از کل صادرات را دارد.

وی افزود: برنامه های تحولی که در این مجموعه وجود دارد عبارتند از راهبرد صیانت از سبد سرمایه گذاری، راهبرد بهینه سازی مبتنی بر سیاست مستمر تهدید و تعدیل پرتفوی راهبرد صیانت از ثروت ذینفعان راهبرد سرمایه گذاری و رشد اقتصادی متناسب با ماموریت، راهبرد بهره مندی از فرصت های بهینه محیط بین الملل، راهبرد نوآوری، راهبرد چابک سازی، راهبرد مولدسازی دارایی ها، راهبرد خروج از بنگاه داری و حرکت به سوی سهام داری، راهبرد شفافیت و پاسخگویی و مبارزه با فساد و تضاد منافع، راهبرد توانمندسازی نیروی انسانی مبتنی بر تعهد و تخصص، راهبرد مدیریت یکپارچه و هم افزایی سهام با سایر شرکت های وزارت کار، طراحی نظام مسائل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در 17 سرفصل.

در حال تکمیل..

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس