یک‌شنبه 27 خرداد 1403

شعبانیان: تغییر رده سنی به ضرر ما شد؛ به دنبال ارتقا جایگاه در والیبال آسیا هستیم / حاجتمند: مقابل ازبکستان خطا نداشتیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شعبانیان: تغییر رده سنی به ضرر ما شد؛ به دنبال ارتقا جایگاه در والیبال آسیا هستیم / حاجتمند: مقابل ازبکستان خطا نداشتیم

مربی و بازیکنان تیم والیبال نوجوانان دختر ایران بعد از پیروزی مقابل ازبکستان صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال نوجوانان دختر ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل ازبکستان با حساب 3 به صفر پیروز شد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر ایران در مورد در این دیدار اظهار داشت: از آنجایی که به جمع 4 تیم برتر صعود نکردیم، بازیکنان از نظر روحی کمی بهم ریخته بودند اما برنامه‌مان این است که نسبت به دوره گذشته رتبه بهتری کسب کنیم. بنابراین مسابقه امروز را دست کم نگرفتیم. بازیکنان ایران خیلی خوب کار کردند. ازبکستان چند بازیکن خوب داشت که با دفاع آنها را از کار انداختیم و با سرویس‌های هدفدار از سیستم خارج‌شان کردیم.

میترا شعبانیان تغییر رده سنی مسابقات آسیا را یکی از مشکلات دانست که به تیم ایران ضرر زد و گفت: یک ماه و نیم قبل از مسابقات رده سنی از زیر 17 به زیر 18 تغییر پیدا کرد. در سنین پایین یک سال هم از نظر فنی، آمادگی بدنی و بلوغ جسمانی تاثیر گذار است اما نتوانستیم از بازیکنان باتجربه استفاده کنیم و فقط وقت کردیم یک بازیکن اضافه کنیم که سه ماه از بقیه بازیکنان تیم بزرگتر بود‌. این در حالی است که سن بازیکنان تیم‌های ژاپن، تایلند، چین و کره‌جنوبی زیر 18 است. علاوه بر این کاپیتان اکثر تیم‌ها و امتیازآورترین بازیکنانشان کسانی هستند که از سن بالاتری برخوردارند و تیم دقیقا روی آنها می‌چرخد.

وی افزود: اگر از ابتدا یک رده سنی اعلام می‌شد خیلی به نفع ایران بود چون هفت ماه در اردو کار کردیم و نتیجه بهتری می‌گرفتیم. حداقل تایلند را شکست می‌دادیم. با این وجود به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. خیلی خوب بازی کردند، بسیار باانگیزه هستند، آینده خوبی دارند و برایشان آرزوی موفقیت دارم‌.

شعبانیان در مورد پایان دورگروهی مسابقات گفت: دو تیم خوب در گروهمان داشتیم البته ازبکستان و استرالیا هم بد نبودند اما چون سبک بازی‌شان شبیه ایران بود راحت‌تر مقابلشان بازی کردیم، اما تیم‌هایی مثل چین، کره و ژاپن سرعت بالا و تکنیک‌های انفرادی بالایی دارند. به نظرم سطح مسابقات خیلی بالا بود و انگار تیم‌های بزرگسال بازی می‌کردند. این نشان می‌دهد والیبال در آسیا در حال پیشرفت است و هیچ تیمی منتظر بقیه کشورها نمی‌ماند. بنابراین باید تلاشمان را در زمینه والیبال پایه چند برابر کنیم تا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشبم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در مورد احتمال رویارویی با قزاقستان در دور دوم مسابقات گفت: بازیکنان این تیم قد بلند هستند و در گذشته هم با آنها بازی کرده‌ایم. روی توپ‌های بلند کار می‌کنند، از نظر تجربه بازی در مسابقات آسیایی از ایران جلوترند. البته با بازیکنان قرار گذاشته‌ایم که این بازی سخت را ببریم.

*حاجتمند: مقابل ازبکستان خطا نداشتیم

پریا حاجتمند سرعتی‌زن تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران دلیل پیروزی مقابل ازبکستان را هماهنگی و کاهش خطاهای تیم دانست و گفت: امروز بازی خوبی با ازبکستان داشتیم. خدا را شکر نتیجه خوبی هم گرفتیم و سه بر صفر برنده شدیم.

پریا حاجتمند تصریح کرد: بازیکن شماره هفت ازبک خیلی خوب بود اما توانستیم با دفاع مهارش کنیم. بازیکنان تیم ما هماهنگی خوبی داشتند و تکنیک‌های لازم را اجرا کردند.

وی ادامه داد: پاس‌های خیلی خوبی گرفتیم و توانستیم بازی را خیلی خوب تمام کنیم. از طرفی سرویس‌های خوبی هم زدیم، خیلی خطا نداشتیم و تیم ازبکستان را از کار انداختیم.

بازیکن شماره 6 تیم ملی نوجوانان دختر به احتمال رویاروی ایران با قزاقستان در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: سطح قزاقستان خوب است و با همت همه بازیکنان اگر مثل امروز هماهنگی داشته باشیم، به راحتی حریف‌مان را شکست می‌دهیم.

حاجتمند به انگیزه بازیکنان ایران برای ارتقا جایگاه در آسیا اشاره و بیان کرد: انگیزه بالایی داریم. همه بازیکنان از نظر روحی عالی هستند و پتانسیل این را داریم که خیلی بهتر با قزاقستان بازی کنیم و برنده شویم.

انتهای پیام /