جمعه 13 مهر 1403

شمار آزمایشگاه‌های تست مخازن سی ان جی در زنجان کاهشی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار آزمایشگاه‌های تست مخازن سی ان جی در زنجان کاهشی است

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در زمان حاضر شمار آزمایشگاه‌های تست مخازن سی ان جی خودرو در سطح استان روند کاهشی دارد که در این خصوص نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

سیروس صارمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع هشت آزمایشگاه دارای گواهینامه تست مخازن CNG در سطح استان، تعداد پنج آزمایشگاه فعال است.

وی اضافه کرد: تعداد هشت آزمایشگاه تست مخازن CNG خودرو در سطح استان زنجان گواهینامه تایید صلاحیت دارند که از این تعداد سه آزمایشگاه در شهر زنجان، یک آزمایشگاه در ابهر، 2 آزمایشگاه در خدابنده، یک آزمایشگاه در سلطانیه و یک آزمایشگاه در هیدج مستقر هستند.

صارمی افزود: از امجموع آزمایشگاهها، یک آزمایشگاه در زنجان و یک آزمایشگاه در شهرستان هیدج به دلیل تغییرات ساختاری غیرفعال است.

به گفته این مسوول یک آزمایشگاه نیز در شهرستان خدابنده، با اعلام کاهش چشمگیر تعداد مراجعین و مقرون به صرفه نبودن هزینه های کسب و کار، درخواست ابطال گواهینامه داده است.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر تعداد پنج آزمایشگاه تست مخازن CNG خودرو در سطح استان مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان، خاط نشان کرد: ارزیابی از آزمایشگاه‌های همکار بر اساس دستورالعمل مربوطه انجام می شود.

وی همچنین از شهروندان خواست، هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1517 به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی ها و پیگیری های حقوقی لازم انجام گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*