یک‌شنبه 15 مهر 1403

شمار غرق شدگان در سدها و رودخانه‌های زنجان به 6 نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار غرق شدگان در سدها و رودخانه‌های زنجان به 6 نفر رسید

زنجان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با غرق شدن یک مرد 50 ساله در سد خاکی گلابر شهرستان ایجرود، تعداد غرق شدگان در سدها و رودخانه‌های این استان به 6 تن رسید.

غفور آقاجانلو، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حراست سد، ماهیگیران و تنی چند از اهالی روستای گلابر با مشاهده یک مرد جوان 50 ساله در میان نیزارهای داخل آب بلافاصله به کمک نامبرده شتافته و چون هرلحظه بیم آن می رفت که به زیر آب کشیده شود قبل از رسیدن عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان، در پی نجات بر آمده که متاسفانه بی نتیجه می ماند.

وی با بیان اینکه این حادثه حوالی ظهر دیروز /14 شهریور ماه / در این سد اتفاق افتاد، از علاقه مندان به آبتنی خواست از شنا در سدها، آبگیرها و رودخانه ها به جد خودداری کنند چراکه هرسال تعدادی از شهروندان زنجانی به دلیل شنا در این مکان ها، غرق می‌شوند.

آقاجانلو تصریح کرد: شنبه گذشته / هشتم شهریور ماه جاری / مصادف با تاسوعای حسینی، یک جوان حدود 46 سال که همراه برادران خود برای شنا وارد سد میرزاخانلو شهرستان طارم شده بود جان خود را به علت بی احتیاطی و عدم آشنایی به فن شنا از دست داد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در چهار ماه نخست امسال نیز، چهار شناگر جان خود را در سدها و رودخانه‌های این استان از دست دادند که این نشان دهنده تهدید و خطر جدی در اینگونه محل‌ها است.

*س_برچسب‌ها_س*