سه‌شنبه 17 مهر 1403

شناسایی صیادان پرندگان شکاری در جاجرم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شناسایی صیادان پرندگان شکاری در جاجرم

بجنورد - ایرنا - مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: 2 صیاد غیربومی که برای شکار پرندگان شکاری در مناطق این شهرستان حضور یافته بودند، شناسایی شدند.

احمد صفرزاده، یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این، نخستین گروه از صیادان پرندگان شکاری است که امسال وارد منطقه و شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این صیادان، در تعقیب و گریز متواری شدند، گفت: از آنان، یک بهله دلیجه، یک قطعه کبوتر (طعمه شکار) و برخی ادوات شکار کشف شده است.

صفرزاده افزود: متخلفان، از صیادان استان های جنوبی کشور هستند که شناسایی شده اند و پرونده آنان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی گفت: هر ساله در در اواخر تابستان و فصل پاییز، صیادانی از استان های جنوبی کشور، برای شکار پرنگان شکاری در خراسان شمالی حضور یافته و با همکاری افراد بومی، نسبت به شکار اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: این افراد، پرندگان را صید و پس از دادن آموزش های لازم به پرنده و دست آموز کردن آن، به مشتریانی در کشورهای عربی می فروشند.

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: مشتریان عرب این پرندگان با ارزش، آنها را با قیمت بسیار بالایی خریداری می کنند.

رهاسازی پرندگان شکاری تحویلی به محیط زیست

صفرزاده از رهاسازی چند بهله پرنده شکاری تیمار شده، در طبیعت این شهرستان خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته، این پرندگان زخمی شامل یک بهله عقاب طلایی، یک بهله دلیجه، یک بهله قرقی و 2 قطعه قرقاول تحویل محیط زیست شهرستان شده بود.

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: عقاب طلایی، دلیجه و قرقی پس از تیمار، در طبیعت رهاسازی شدند و قرقاول ها هم به مرور، به دامان طبیعت بازگردانده می شوند.

شهرستان جاجرم در جنوب استان خراسان شمالی، پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو را در خود جای داده که یکی از زیستگاه های اصلی یوزپلنگ آسیایی است.

از دیگر وحوش شاخص حیات وحش این شهرستان می توان به آهو، پلنگ، گرگ، کفتار، بزمجه و هوبره اشاره کرد.

*س_برچسب‌ها_س*