یک‌شنبه 15 مهر 1403

شناسایی 10 هزار هکتار اراضی مازاد دولتی برای نهضت ملی مسکن / نیمی از زمین‌ها در اختیار وزارت راه قرار گرفت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شناسایی 10 هزار هکتار اراضی مازاد دولتی برای نهضت ملی مسکن / نیمی از زمین‌ها در اختیار وزارت راه قرار گرفت

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به شناسایی 10 هزار هکتار از اراضی مازاد دولتی گفت: بیش از 5 هزار و سیصد هکتار از این اراضی به نام وزارت راه و شهرسازی در آمده است. وی افزود: حدود 2 هزار هکتار از مجموع اراضی شناسایی شده به دلایل مختلف و فنی مانند نداشتن سند دولتی از دستور کار وزارت خانه خارج شده است. مالکی با توجه به تفاهم...

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به شناسایی 10 هزار هکتار از اراضی مازاد دولتی گفت: بیش از 5 هزار و سیصد هکتار از این اراضی به نام وزارت راه و شهرسازی در آمده است. وی افزود: حدود 2 هزار هکتار از مجموع اراضی شناسایی شده به دلایل مختلف و فنی مانند نداشتن سند دولتی از دستور کار وزارت خانه خارج شده است. مالکی با توجه به تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه‌های مختلف اظهار داشت: با توجه به تفاهمی که وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه‌ها داشته بخشی از اراضی مازاد دولتی برای ساخت مسکن اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه به کار گرفته خواهد شد. وی در خصوص مراحل ساخت اراضی شناسایی شده گفت: این 5 هزار هکتار اراضی که دراختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته در تمام کشور گسترده است و در هر منطقه شرایط متفاوتی دارند در برخی از موارد ساخت و ساز شروع شده است و در برخی از موارد در مراحل تغییر کاربری هستند.

وی در پایان گفت: در سال جدید به هر میزانی که اراضی مازاد دستگاه‌های مختلف شناسایی شود بلافاصله وزارت راه و شهرسازی عملیات تغیر کاربری را در آن شروع می‌کند.