شنبه 21 مهر 1403

شناور حامل 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های بوموسی توقیف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شناور حامل 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های بوموسی توقیف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده پایگاه دریابانی بوموسی گفت: یک فروند شناور حامل 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های این جزیره توقیف شد.

سرهنگ مهدی مرادپور روز شنبه با اعلام این خبر افزود: براساس نظر کارشناسان ارزش سوخت‌های کشف شده 100 میلیون ریال برآورد شده است. وی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: مرزبانان جزیره بوموسی پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت، برای بررسی موضوع اکیپ گشت دریایی این یگان را به محل اعزام کردند.

وی بیان داشت: مرزبانان حین گشت زنی با همکاری نیروی دریایی سپاه موفق شدند یک فروند موتورلنج حامل 30 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.

فرمانده پایگاه دریابانی بوموسی اظهارداشت: در این رابطه 3 نفر عوامل سوخت دستگیر شدند. شهرستان بوموسی شامل جزیره های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است. جزیره بوموسی با 12 کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله 75 کیلومتری بندرلنگه و 57 کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است. این جزیره به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

*س_برچسب‌ها_س*