دوشنبه 16 مهر 1403

شهرداری زنجان نسبت به ایمن‌سازی تجهیزات تفریحی پارک‌ها متعهد است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرداری زنجان نسبت به ایمن‌سازی تجهیزات تفریحی پارک‌ها متعهد است

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با اقدامات انجام شده، شهرداری‌های مناطق چهارگانه شهر زنجان، متعهد شده‌اند که در اسرع وقت، نسبت به ایمن‌سازی و استانداردسازی تجهیزات تفریحی مستقر در پارک‌ها، اقدام کنند.

داود کارگرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بازرسی مشترک بازرسان این اداره کل با نمایندگان شهرداری‌های مناطق چهارگانه زنجان، علاوه بر به روز رسانی اطلاعات پارک‌های استان، تمامی‌زمین‌های‌بازی شهر نیز، تحت نظارت و بازرسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: بازرسی‌های مشترک بازرسان این اداره کل، با نمایندگان شهرداری‌های مناطق چهارگانه زنجان و اطلاعات 34 زمین بازی به روز رسانی و تمام مراحل استانداردسازی به نمایندگان شهرداری‌ها، توضیح داده شد.

این مسؤول ادامه داد: تمامی زمین‌های بازی شهرزنجان، به منظور احصاء نواقص و موارد مغایر با استانداردهای ایمنی، مورد بازدید و بازرسی مشترک قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: چنانچه هرگونه نقصی درتجهیزات تفریحی مستقر در زمین‌های بازی و پارک‌ها مشاهده شود، باید نسبت به رفع نواقص اقدام و پس از بررسی مجدد توسط سازمان استاندارد، مجوز بهره برداری از تجهیزات مربوطه صادر شود.

این مسؤول ادامه داد: طی سال های گذشته بحث استاندارد به عنوان یک خواسته ملی تبدیل شده که در این ارتباط وسایل بازی در ابتدا باید استانداردسازی شوند و نباید به هیچ بهره‌برداری اجازه داده شود که از وسایل و تجهیزات فاقد مجوز یا غیراستاندارد استفاده کند.

وی اضافه کرد: تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد، خطر آفرین بوده و چه بسا می تواند منجر به ایجاد حوادث و عواقب ناخوشایندی برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شود.

کار گرزاده افزود: اداره کل استاندارد استان با توجه به شرح وظایف تعیین شده در بخش های مختلف نسبت به نصب و استقرار تجهیزات بازی استاندارد در پارک ها و شهربازی حساسیت ویژه ای دارد و موارد را با دقت بررسی می کند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: تمامی مسؤولیت حوادث و عواقب حقوقی ناشی از استفاده، راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات فاقد مجوز استاندارد، متوجه بهره برداران و متولیان خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*