جمعه 21 اردیبهشت 1403

شهرداری گزارش عملکرد خود را دررابطه با جمع آوری معتادان ارائه دهد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شهرداری گزارش عملکرد خود را دررابطه با جمع آوری معتادان ارائه دهد

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران می خواهم گزارش کامل عملکرد خود در رابطه با جمع آوری معتادان متجاهر را به شورای شهر تهران ارائه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: لازم می‌دانم از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران که در روز میلاد امام رضا علیه السلام اقداماتی را انجام دادند تشکر کنم.

وی با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر ادامه داد: شهرداری مسئولیت ساماندهی معتادان با ریسک بالا را برعهده گرفته است انجام این اقدامات بسیار حائز اهمیت است و بر همین اساس شهرداری باید به موضوعات متعدد توجه داشته باشد. شمس احسان گفت: معتادان بالای 60 سال باید فضاهایی را برای ساماندهی و اسکان پس از قطع یا کاهش مصرف داشته باشند و این اقدام نیازمند برنامه ریزی هدفمند دستگاه‌های مختلف است. وی ادامه داد: همچنین برای آن دسته از افرادی که توانایی فعالیت دارند باید ادامه روند درمان و ورود به خانواده در نظر گرفته شود و تیم‌های مددکاری تشکیل شوند تا با بررسی وضعیت هر یک از معتادان نقشه راه مربوط به آنها ترسیم شود. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر اثربخشی کار آنها اهمیت بسیاری دارد گفت: در اجرای طرح‌هایی که به صورت مقطعی تمرکز دارد و چرخه تمرکز زدایی در آنها وجود ندارد اثرگذاری خوبی را شاهد نخواهیم بود. شمس احسان بیان کرد: شهرداری تهران باید برنامه‌های لازم برای ساماندهی معتادان با ریسک بالا را طراحی کرده و به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ارسال کند. وی تصریح کرد: همچنین انتظار ما این است که شهرداری گزارش کاملی از وضعیت معتادان متجاهر، تعداد و سن آنها، مراکز جمع آوری شده، ساماندهی و برنامه‌های خود را به شورای شهر ارائه دهد. انتهای پیام / منبع: مهر