پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شهردار بجنورد: 300 هزار گلدان گل آماده کاشت در شهر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهردار بجنورد: 300 هزار گلدان گل آماده کاشت در شهر شد

بجنورد - ایرنا - شهردار بجنورد گفت: به منظور استقبال از نوروز، ایجاد نشاط در جامعه و آماده سازی و زیباسازی شهر، 300 هزار گلدان گل در سطح فضای سبز این شهر کاشته می‌شود.

هادی زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال شهری پر از گل و نور خواهیم داشت، اظهار داشت: این تعداد گلدان در سطح 6 هکتار از فضای نهالستان و گلخانه این شهر تولید و آماده سازی شده است. وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در حوزه تامین گل برای فضای سبز این شهر به خودکفایی رسیده ایم، افزود: با انجام این اقدام افزون بر 60 میلیارد ریال درآمدزایی داشته ایم. زارعی گفت: هم اکنون فضای سبز بجنورد شامل درختان و شمشادها، بازپیرایی و هرس شده و رنگ آمیزی جداول، نقاشی دیواری سطح شهر، خط کشی معابر، ترمیم و بهسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و پاکسازی و بهسازی معابر حاشیه شهر بجنورد توسط خدمات شهری شهرداری در حال انجام است.

وی افزود: همچنین بوستان دانشجو به عنوان پایلوت طرح نوروزی برای نصب نمادهای نوروزی، نورپردازی، گلکاری و دیگر اقدامات زیباسازی منظور شده تا مردم و هنرمندان بتوانند در ایام نوروز از این بوستان استفاده کنند. شهردار بجنورد با بیان اینکه آسفالت و موج تراشی معابر سطح شهر بجنورد نیز از هفته گذشته آغاز شده است، افزود: معابر اصلی و پرتردد شهر که آسفالت مناسبی ندارند نیز موج تراشی و آسفالت می شوند. زارعی گفت: هم اکنون گروه لکه گیری و ترمیم آسفالت شهر در خیابان‌های مرکزی شامل طالقانی، امیریه، شهیدبهشتی، شریعتی و امام خمینی، که بیشترین ترددها را دارند، کار ترمیم و لکه گیری آسفالت انجام می دهند. وی خاطرنشان کرد: خط کشی طولی 200 کیلومتر از خیابان های شهر نیز در قالب گروه کاری شبانه آغاز شده است و تجهیزات ترافیکی در خیابان های شهر نصب می شود. شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 220 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
شهردار بجنورد: 300 هزار گلدان گل آماده کاشت در شهر شد 2