سه‌شنبه 17 مهر 1403

شهر تیتکانلوی خراسان شمالی سینمادار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهر تیتکانلوی خراسان شمالی سینمادار شد

بجنورد - ایرنا - همزمان با 21 شهریورماه، روز ملی سینما، سالن سینمای 200 نفره شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سینمای تیتکانلو، نهمین سالن سینمای استان است که برای خرید تجهیزات سینمایی از قبیل دستگاه دیتا و پخش آن سه میلیارد ریال هزینه شده است. ابوالحسن حیدری افزود: با افتتاح این سالن سینما، شمار صندلی های سینمای خراسان شمالی به 2 هزار و 274 صندلی رسیده است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون در استان خراسان شمالی 9 سالن سینمایی و 12 سالن نمایشی دایر است.

شهر تیتکانلو با حدود پنج هزار نفر جمعیت، مرکز بخش خبوشان است که در هشت کیلومتری شهر فاروج واقع است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از دیگر برنامه های روز بزرگداشت سینما در استان را بازدید از سینماها و تجلیل از مدیران مراکز، تجلیل از تعدادی از فعالان و هنرمندان سینمایی و پدید آورندگان آثار سینمایی، برگزاری ورک شاپ ایده پردازی در سینما با حضور استادان کشوری عنوان کرد.

حیدری افزود: همچنین با ارائه فراخوانی مشترک با سازمان سینمایی زمینه حمایت از برنامه ها و فعالیت های سینمایی استان به ملبغ 15 میلیارد ریال داده شده است که شامل حمایت از زیرساخت های سینمایی بخش خصوصی، تولیدات سینمایی و نیز حمایت از راه اندازی و احداث پردیس سینمایی در شهر شیروان است.

21 شهریورماه، روز ملی سینما نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*