دوشنبه 16 مهر 1403

شهید ظفر خالدی الگوی مناسبی برای بچه‌های امروز است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شهید ظفر خالدی الگوی مناسبی برای بچه‌های امروز است + فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، مرتضی رحیمی؛ کارگردان فیلم سینمایی «آن دو» در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اینکه این فیلم برگرفته از زندگی شهید ظفر خالدی است، بیان داشت: این شهید با حدود دوازده سال سن، خردسال‌ترین شهید دفاع مقدس به شمار می‌آید. برادر شهید خالدی، خدارحم به جبهه می‌رود و به دلیل بی خبری خانواده از او، شهید ظفر خالدی مصمم می‌شود به جبهه برود تا خدارحم را پیدا کرده...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، مرتضی رحیمی؛ کارگردان فیلم سینمایی «آن دو» در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اینکه این فیلم برگرفته از زندگی شهید ظفر خالدی است، بیان داشت: این شهید با حدود دوازده سال سن، خردسال‌ترین شهید دفاع مقدس به شمار می‌آید. برادر شهید خالدی، خدارحم به جبهه می‌رود و به دلیل بی خبری خانواده از او، شهید ظفر خالدی مصمم می‌شود به جبهه برود تا خدارحم را پیدا کرده و آن را برگرداند.

وی ادامه داد: این شهید در مسیر خود، با اتفاقاتی روبرو شده و چالش‌هایی برایش رقم می‌خورد. او با عبور از این مسائل، به یک پختگی دست می‌یابد و هنگامی که به جبهه می‌رسد، دیگر نمی‌خواهد برگردد؛ بلکه تلاش می‌کند که بماند و بجنگد.

کارگردان سینمایی «آن دو» خاطرنشان کرد: من دوران کودکی خاصی داشتم و همچنان در همان دوران قرار دارم. دغدغه من بیشتر ژانر کودک است. احساس می‌کنم کودکان دهه 60 و 70، خیلی قوی‌تر و قهرمان‌تر هستند. به همین دلیل تلاش کردم 2 اثر بسازم که در این مورد بوده و الگویی برای نسل امروز باشد.

رحیمی تصریح کرد: دوست دارم این اثر هم بخاطر شهدای کشور و هم زحماتی که تیم ما متحمل شده است، دیده شود؛ همچنین به این دلیل که معتقد هستم شهید ظفر خالدی، الگوی خوبی برای بچه‌های امروز است.