دوشنبه 23 مهر 1403

شورای اسلامی آستارا اعتبار احداث پارک بانوان را تصویب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شورای اسلامی آستارا اعتبار احداث پارک بانوان را تصویب کرد

آستارا - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر آستارا از تصویب سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک بانوان به مساحت 25 هزار متر مربع و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

عرفان جامبر روز پنجشنبه در ساختمان شورای اسلامی شهر آستارا گفت: احداث پارک بانوان در دوره قبل شورای اسلامی مصوب و اجرای آن در سال 94 آغاز شده بود اما به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار، با 10 درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده است.

وی بیان کرد: شهرداری آستارا در روزهای آینده اجرای آن را آغاز خواهد کرد و تاکنون به منظور راه اندازی بخشی از سیستم آبیاری فضای سبز و جدول کشی پارک، 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

جامبر پیست پیاده روی تارتان، پیست اختصاصی دوچرخه سواری، ایستگاه دوچرخه، آشپرخانه سالم، زمین های ورزشی والیبال، تنیس و شطرنج، باغ هنرمندان و پارک کودک را از بخش های دیگر این طرح عنوان کرد.

وی اضافه کرد: توسعه سلامت زنان جامعه، حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی و حفظ بنیان خانواده از هدف ها و مزایای ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی است اما مسئولان، تاکنون به این امر مهم در آستارا توجه کافی نکرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا گفت: شهرداری طرح ساخت پارک بانوان در باغ ملی را نیز در روزهای گذشته برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کرد اما اعضای شورا به دلیل حفظ فضای سبز و بافت تاریخی باغ، با اجرای آن مخالفت کردند.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و مرکز آن از حدود 55 هزار نفر جمعیت و سه پارک کودک برخوردار است.

*س_برچسب‌ها_س*