دوشنبه 2 مهر 1403

شکایت پاراگوئه از تیم‌ملی فوتسال ایران و فرانسه

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
شکایت پاراگوئه از تیم‌ملی فوتسال ایران و فرانسه

طبق گزارش یک سایت اسپانیایی، پاراگوئه از تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه به فیفا شکایت کرده است.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد حاشیه‌های دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه در جام جهانی 2024 ازبکستان تمامی ندارد. پس از اظهار نظر سرمربی فرانسه که تیم ملی کشورمان را مقصر بازی سرد و کسل‌کننده روز یکشنبه معرفی کرد، سرمربیان تایلند و لیبی به شدت به هر دو تیم حمله کردند و سایت «آ اس» به‌صورت ضمنی خواستار ورود فدراسیون جهانی فوتبال به ماجرا شد.

ایران و فرانسه برای اینکه در سمت دشوار مرحله حذفی قرار نگیرند، اصراری به کسب پیروزی در این مسابقه و صدرنشینی گروه F نداشتند. نیمه اول تقابل دو تیم چنگی به دل نمی‌زد و موقعیتی روی دروازه تیم‌ها ایجاد نشد. با این حال پس از شوت آرام سالار آقاپور که با کم‌کاری عجیب دروازه‌بان فرانسه وارد دروازه شد، ایران موقعیت‌های بیشتری روی دروازه نماینده اروپا آفرید و با نتیجه 4 بر یک پیروز شد.

پیش‌تر سرمربی تیم ملی لیبی، به ایران و فرانسه اتهام تبانی وارد کرد و گفت که فدراسیون فوتبال کشورش با همین اتهام قصد دارد از دو تیم شکایت کند. با این حال سایت «رلوو» فرانسه مدعی شده مدیران فدراسیون فوتبال پاراگوئه تصمیم گرفته‌اند اقدام لیبی را تکرار کنند.

این سایت نوشت: «صدرنشینی گروه F در رقابت میان تیم تازه‌وارد اروپا و قهرمان آسیا بود که دو تیم در نیمه اول نه به دروازه هم شوت زدند، نه اصلاً بازی کردند. تنها هدف دو تیم این بود که صدرنشین نشوند و در مسیر تیم‌های مراکش و برزیل قرار نگیرند.

«رلوو» می‌تواند تأیید کند که لیبی و پاراگوئه، گزارشی مبنی بر ادعای تبانی را نزد فیفا ارائه کرده‌اند. در ساعات باقیمانده ممکن است فدراسیون‌های بیشتری به این فرآیند ملحق شوند، اما بعید است که تحقیقات به نتیجه‌ای برسد.»

تیم ملی کشورمان با صدرنشینی گروه F، به دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی فوتسال راه یافت و از ساعت 16 روز پنجم مهر مقابل مراکش صف‌آرایی می‌کند. پاراگوئه در صورت شکست افغانستان، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار تایلند - فرانسه خواهد رفت.

منبع: تسنیم