شنبه 9 تیر 1403

شکی نیست که لئو جام جهانی دوم را می‌خواهد / عطش بی‌پایان مسی: فوتبال بازی می‌کنم پس هستم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شکی نیست که لئو جام جهانی دوم را می‌خواهد / عطش بی‌پایان مسی: فوتبال بازی می‌کنم پس هستم!

لیونل مسی مثل همیشه انگیزه دارد و در آستانه کوپا آمه‌ریکا مصمم است یک جام قهرمانی دیگر با لباس آرژانتین به دست بیاورد.

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان لیونل مسی با پیراهن راه‌راه آبی و سفید آرژانتین امشب برای هفتمین بار در دوران فوتبالش بازی کردن در کوپا آمه‌ریکا را تجربه می‌کند. مسی به‌خاطر حضور در این تورنمنت قید حضور در المپیک پاریس را زد و از همین حالا احتمال بازی کردن در جام جهانی 2026 را جایی در ذهنش نگه داشته است.

لئو که دوشنبه هفته آینده 37ساله می‌شود بهترین سال‌های فوتبالش را پشت سر گذاشته ولی تیم ملی آرژانتین با اینکه می‌داند غروب این ستاره نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود ولی فعلا می‌کوشد تا آخرین لحظه ممکن از بزرگترین ستاره تاریخش استفاده کند.

لئو در این کوپا آمه‌ریکا رهبر تیمی است که 21 بازیکن دعوت شده به آن دو سال پیش در جام جهانی قطر حضور داشتند و به قهرمانی رسیدند. هیچ شکی باقی نمانده که کوپا آمه‌ریکا 2024 تور خداحافظی لئو مسی نیست.

مسی در این تورنمنت به دنبال شکستن چند رکورد است از جمله رکورد بیشترین بازی در تاریخ کوپا که در حال حاضر او به همراه سرجیو لیوینگستون از شیلی مشترکا در اختیار دارد؛ 34 بازی در کوپا آمه‌ریکا. با این‌حال مسی چند روز پیش به صراحت گفت که هدفش به هیچ وجه کسب افتخارات فردی نیست بلکه می‌خواهد یک جام دیگر با تیم ملی به کارنامه‌اش اضافه بشود.

کاپیتان آلبی‌سلسته برای اینکه به همه یادآور شود خودش و تیم ملی کشورش بعد از قهرمانی در قطر انگیزه‌شان را از دست نداده‌اند برای رقبا خط و نشان کشید و گفت: "چه در کوپا آمه‌ریکا و چه در جام جهانی، آرژانتین همیشه مدعی است. ما در هر تورمنتی حاضر باشیم شانس قهرمانی هستیم. امروز بیشتر از هر زمان دیگری، چون ما با این گروه از بازیکن‌ها قهرمان دنیا شده‌ایم. بچه‌های ملی‌پوش آرژانتین از فوق‌العاده هم بهترند و هر دفعه به اردو می‌آیم با نوع تمرین کردن‌ها، با رفتارشان، با اشتیاقی که برای پیروزی دارند و با عطش برای جام گرفتن من رو غافلگیر می‌کنند. کوپای سختی در پیش است ولی ما بیشترین شانس را داریم".

لیونل مسی با وجود درخشش دائمی در باشگاه اصلی‌اش بارسلونا سال‌ها در تیم ملی کشورش با شرایط عجیبی مواجه بود و در آرژانتین او را به بی‌توجهی به تیم ملی و بی‌تعصب بودن متهم می‌کردند. کار تا جایی بالا گرفت که مسی از تیم ملی خداحافظی کرد ولی چیزی نگذشت که برگشت و دوباره با پیراهن ملی به میدان رفت.

شرایط مسی در تیم ملی از سال 2021 ناگهان تغییر کرد. زمانی که او با آرژانتین قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد تا ناکامی‌اش در گرفتن جام با این پیراهن به پایان برسد. او یک سال بعد بزرگترین افتخار ممکن را کسب کرد و قهرمان دنیا شد و حالا به آمریکا آمده تا سومین جام ملی را به دست بیاورد. مسی می‌خواهد ماجراجویی‌اش با تیم ملی را تا آخر ادامه بدهد؛ و در این مسیر هر چه جام بیشتری به دست بیاید بهتر است.

مسی چند روز پیش در مصاحبه با ای‌اس‌پی‌ان به صراحت به این اشاره کرد و گفت: "اصلا آمادگی خداحافظی با فوتبال را ندارم". او البته از پاسخ قطعی دادن به این پرسش که آیا می‌خواهد در جام جهانی 2026 به میدان برود طفره رفت ولی از لحن او به نظر می‌رسید که اگر بتواند در سطح بالا در میدان باشد حتما از آن فرصت استقبال خواهد کرد.

جالب اینکه رفیق و هم‌تیمی لئو، آنخل دی‌ماریا، رسما اعلام کرد این کوپا آخرین تورنمنت ملی او خواهد بود ولی مسی تصمیمش را همچنان مثل رازی سر به مهر نگه داشته است.

ولی می‌شود با کنار هم گذاشتن تکه‌های پازل تا حدودی به این نتیجه رسید که مسی در حال حاضر چه در سر دارد. اول اینکه لئو تا دسامبر 2025 با اینترمیامی قرارداد دارد و چند بار گفته است که تا پیش از پایان قراردادش با این باشگاه خداحافظی نخواهد کرد.

از طرف دیگر مسی قید رفتن به المپیک پاریس را زد، در وهله اول به این دلیل که هدف اصلی برایش کوپا آمه‌ریکا بود. ولی از طرف دیگر مسی نمی‌خواست با حضور در دو رقابت نزدیک به هم شانس مصدومیت‌های شدید را به جان بخرد، مصدومیتی که می‌توانست او را ماه‌ها حاشیه‌نشین کند و بدون شک شانس مسی برای رسیدن به شرایط بدنی ایده‌آل در آستانه سال 2026 را کاهش می‌داد.

لئو مسی به دنبال خلق یک اتفاق تاریخی است: دفاع از عنوان قهرمانی دنیا و بالای سر بردن جام جهانی برای دو دوره پیاپی. شاید در حال حاضر این رویا کمی دشوار به نظر برسد ولی اگر لئو یک ماه آینده جام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را بالا ببرد تعداد کسانی که معتقد می‌شوند او دو سال دیگر در آمریکا جام طلایی جهان را دوباره بالای سر خواهد برد به مراتب بیشتر می‌شود.

شکی نیست که لئو جام جهانی دوم را می‌خواهد / عطش بی‌پایان مسی: فوتبال بازی می‌کنم پس هستم! 2
شکی نیست که لئو جام جهانی دوم را می‌خواهد / عطش بی‌پایان مسی: فوتبال بازی می‌کنم پس هستم! 3