سه‌شنبه 17 مهر 1403

شیری: در بدمینتون پسران شانس المپیکی شدن داریم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شیری: در بدمینتون پسران شانس المپیکی شدن داریم

سرمربی تیم ملی بدمینتون پسران ایران گفت: پتانسیل خوبی در بدمینتون پسران داریم و شانس المپیکی شدن آنها را می‌بینم.

- اخبار ورزشی -

نیکزاد شیری در آستانه اعزام تیم ملی بدمینتون به مسابقات چلنج ترکیه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: اردوی آمادگی تیم ملی را از هفته گذشته آغاز کردیم براساس مسابقات رنکینگ کشوری چهار نفر اول دعوت شدند و روز چهارشنبه به این کشور اعزام می شویم.

وی افزود: خیلی خوشحالیم بعد از وقفه‌ای که در اعزام‌ها داشتیم توانستیم بازیکنان را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون پسران با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مسابقات بین المللی در پیشرفت بازیکنان و ارتقاء رنکینگ‌شان اظهار کرد: مسابقات بین المللی در کار بازیکنان خیلی تاثیرگذار است بازیکنی که تمرین داشته باشد واقعا شرایط مسابقه می‌تواند هم از لحاظ یادگیری و هم از لحاظ انگیزشی خیلی شرایط خوبی را برای او به وجود آورد.

وی یادآور شد: بازیکنانی که در اردو هستند و همه بازیکنانی که از رنکینگ 5 و 6 و 7 هستند تلاش زیادی می‌کنند تا پیراهن تیم ملی بپوشند و بتوانند خودشان را در میدان‌های بین‌المللی محک بزنند همینطور در رنکینگ بازیکنان می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد بویژه یکسال به بازی‌های المپیک اگر بتوانند در مسابقات بیشتری شرکت کنند و رنکینگ خوبی داشته باشند در مسابقات یک سال به بازی‌های المپیک در جای خوبی از جدول قرار می‌گیرند و به سید یک و دو جدول نمی‌خورند.

شیری درخصوص سطح مسابقات چلنج ترکیه گفت: شرایط بازیکنان خوب است و در لیگ بازی می‌کنند و در این یک هفته تا شروع مسابقات هم سعی کردیم روی هماهنگی بازیکنان کار کنیم و مسابقات ترکیه هم بعد از چند سال که کنسل شده بود برگزار می‌شود و بازیکنان زیادی شرکت کرده‌اند چون ترکیه شرایط خوبی دارد و هم بازیکنان اروپایی و آسیایی می‌توانند شرکت کنند و در مقایسه با برخی کشورها هزینه کمتری دارد در قسمت انفرادی بازیکنان ما در جدول مقدماتی و در قسمت دونفره در قسمت اصلی قرار دارند و باید با بازیکنانی از دانمارک، یونان، انگلستان و هند بازی کنند.

وی رقبای اصلی ملی پوشان را بازیکنانی از آسیا برشمرد و اظهار کرد: رقبای اصلی ما در آسیا هستند، چون خواستگاه بدمینتون در آسیا است و در بازی‌های المپیک 15 مدال در بخش بانوان تقسیم شد که 14 مدال را آسیایی‌ها کسب کردند. این مسابقات خوبی است اما بالاترین سطح مسابقات نیست بنابراین بازیکنانی که از اروپا شرکت می‌کنند بازیکنان خوبی هستند.

سرمربی تیم ملی بدمینتون پسران تمرینات منظم و شرکت در مسابقات بین المللی را در گرفتن سهمیه بازی های المپیک موثر دانست و ادامه داد: اولین المپین بدمینتون ما مهرابی در سال 2008 بود و بعد از او وقفه‌ای افتاد. اعتقاد من این است که در بین 10 نفر اول ایران تقریبا همه پتانسیل رسیدن به بازی‌های المپیک را دارند اما به شرط اینکه تمرینات منظم داشته باشند و بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اصول کار ما این است بازیکن در سال قبل از المپیک در حدود 15 مسابقه شرکت کند که ده مسابقه برتر او در رنکینگ جهانی محاسبه شود اگر تمرینات خوب و منظم داشته باشند من در پسران شانس المپیکی شدن را می‌بینیم فقط بحث بودجه بودجه و اعزام ها و تمرینات در طول سال است وگرنه از لحاظ پتانسیل هیچی کم نداریم.