سه‌شنبه 13 شهریور 1403

شیر‌ها قهرمان می‌شوند یا گاوبازها؟ + ترکیب

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شیر‌ها قهرمان می‌شوند یا گاوبازها؟ + ترکیب

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، دیدار فینال هفدهمین دوره فوتبال جام ملت‌های اروپا از ساعت 22:30 به وقت ایران بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود. لوئیس دلافوئنته سرمربی لاروخا و گرت ساوت‌گیت سرمربی سه‌شیر ترکیب اولیه تیم‌های تحت هدایت خود را به شرح زیر اعلام کردند. اسپانیا: سیمون، کوکوریا، لاپورت، لنورماند، کارواخال، رودروی، رویس، اولمو، ویلیامز،...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، دیدار فینال هفدهمین دوره فوتبال جام ملت‌های اروپا از ساعت 22:30 به وقت ایران بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.

لوئیس دلافوئنته سرمربی لاروخا و گرت ساوت‌گیت سرمربی سه‌شیر ترکیب اولیه تیم‌های تحت هدایت خود را به شرح زیر اعلام کردند.

اسپانیا: سیمون، کوکوریا، لاپورت، لنورماند، کارواخال، رودروی، رویس، اولمو، ویلیامز، یامال و موراتا

انگلیس: پیکفورد، استونز، گوئهی، واکر، شاو، رایس، ماینو، ساکا، فودن، بلینگام و کین

ساوتگیت که در حین تورنمنت تحت فشارهای شدیدی از سوی هواداران و رسانه‌های بریتانیا قرار داشت، پس از هلموت شون و برتی فوگتس دو مربی آلمان به سومین مربی تاریخ این رقابت ها تبدیل شد که در دو فینال یورو حضور پیدا می‌کند. هیچ مربی‌ای تاکنون در دو فینال شکست نخورده و مربی سابق میدلزبرو، امیدوار است با این آمار منفی نام خود را در کتاب تاریخ مسابقات ثبت نکند. در سمت مقابل دلافوئنته 63 ساله پس از لوییس آراگونس 69 ساله و اتو ری‌هاگل 65 ساله، سومین مربی مسن حاضر در فینال جام خواهد بود و امیدوار است مثل دو مربی قبلی، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

بازی‌های رودرروی انگلیس و اسپانیا 

این سومین تقابل دو تیم در تاریخ یورو پس از برتری 2-1 انگلیس در مرحله گروهی یورو 80 و پیروزی در ضربات پنالتی یک‌چهارم یورو 96 برای انگلیسی‌هاست. تیمی که در سه مسابقه از چهار دیدار قبلی خود مقابل اسپانیا در تورنمنت‌های معتبرگلی نزده. (جام جهانی 82 و یورو 96)

پس از هفت برد متوالی انگلیس مقابل اسپانیا، لاروخا در 14 مسابقه بعدی خود تنها چهار بار مقابل انگلیس شکست خورده و 7 بار طعم برد را چشیده است. در آخرین بازی دو تیم که در جریان لیگ ملت‌های 2019 برگزار شد، انگلیس توانست با نتیجه 3-2 به پیروزی برسد. رحیم استرلینگ دو بار و مارکوس رشفورد یک بار برای انگلیس گل زدند و پس از آن پاکو آلکاسر و سرجیو راموس توانستند دو گل از سه گل خورده را جبران کنند.

انتهای پیام /