جمعه 30 شهریور 1403

شیشه‌های ترک‌خورده در منزل شهید رونمایی شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شیشه‌های ترک‌خورده در منزل شهید رونمایی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از کتاب شیشه‌های ترک‌خورده (خاطرات علی‌اصغر شیشه‌چی) گفت: حضور در مراسم گرامیداشت شهدا را وظیفه خود می‌دانم و حداقل کاری است که نسبت به شهدا می‌توانم انجام دهم. مراسم تکریم شهدا، جلسات تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا هرچیزی که تربیت، مجاهدت و انسان سازی را به ارمغان بیاورد از مصادیق تعظیم شعائر دینی است. بزرگداشت...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از کتاب شیشه‌های ترک‌خورده (خاطرات علی‌اصغر شیشه‌چی) گفت: حضور در مراسم گرامیداشت شهدا را وظیفه خود می‌دانم و حداقل کاری است که نسبت به شهدا می‌توانم انجام دهم. مراسم تکریم شهدا، جلسات تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا هرچیزی که تربیت، مجاهدت و انسان سازی را به ارمغان بیاورد از مصادیق تعظیم شعائر دینی است. بزرگداشت شهدا تکریم از یک شخص نیست، تجلیل از فرهنگ مجاهدت، مبارزه، دفاع از دین، ایثار و شهادت است. شهدای ما امتداد شهدای بدر، احد، صفین و کربلا هستند.

وی افزود: خانه‌هایی که شهدا و مجاهدان اسلام در آن رشد، تربیت و پرورش یافته‌اند، قداست دارد؛ همان‌گونه که مساجد به جهت محل عبودیت پروردگار قداست و حرمت دارد. تنفس در خانه شهدا را باید غنیمت دانست، زیرا در این خانه‌ها شهدا و مجاهدان راه حقیقت و انسانیت نفس کشیده‌اند. خانه شهدا و مجاهدان اسلام آثار ماندگار بشریت هستند که باید حفظ شوند. خانه‌های شهدا میراث ملت ما هستند، هر آجر این خانه‌ها پیام انسانیت، مروت، اخلاق، ایثار و مقاومت در راه حق دارند، لذا سازمان‌های میراث فرهنگی باید این مکان‌های مقدس را حفظ کنند.

در ادامه این مراسم «مجید عسکری» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، روند تدوین و چاپ کتاب و رونمایی آن در منزل شهید را مدیون نفس شهدا و خانواده شهدا دانست و گفت: خلأ چنین سوژه‌هایی را در تولیدات هنری خود، بسیار زیاد دیده می‌شود و از تولیت آستان قدس رضوی می‌خواهیم به دست‌اندرکاران در حوزه‌های مختلف توصیه کنند به‌صورت جدی‌تر به این مقوله توجه شود.

در این مراسم همچنین بخش‌هایی از کتاب «شیشه‌های ترک‌خورده» برای حاضران در مراسم خوانش شد و در ادامه، «علی‌اصغر شیشه‌چی» راوی کتاب، «مریم عرفانیان» نویسنده کتاب و «علی پیراسته» راوی دفاع مقدس به بحث و گفتگو درباره این کتاب پرداختند.

منبع: کیهان