یک‌شنبه 8 مهر 1403

صدور بیش از 120 هزار مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صدور بیش از 120 هزار مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر کار از صدور بیش از 120 هزار مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال تا امروز خبرداد.

محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی اقدامات تحولی دولت سیزدهم در حوزه مانع زدایی و حمایت از کسب و کار‌ها بحث آنی کردن صدور مجور‌های کسب و کار مربوط به حوزه مشاغل خانگی است.

وی افزود: اکنون 26 دستگاه در حوزه مشاغل خانگی در حال فعالیت هستند که بیش از 95 درصد مجوز‌های مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می‌شوند یعنی متقاضی با مراجعه به درگاه مجوز‌های کسب و کار وزارت اقتصاد و انتخاب رشته فعالیت پرینت مجوز خود را بگیرد و کار خود را شروع کند.

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه با انجام این کار مانع بزرگی در مسیر توسعه مشاغل خانگی برداشته شد گفت: از ابتدای امسال تا امروز حدود 120 هزار مجوز در این بازه زمانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 36 هزار مجور بوده بیش از 220 درصد رشد داشته است.

وی گفت: این افزایش آمار نشان می‌دهد مردم طالب فعالیت در خانه بودند، اما مشکل مجوز داشتند و اکنون با آنی شدن صدور مجوز مشاغل خانگی مردم می‌توانند از فهرست 625 رشته‌ای مشاغل خانگی انتخاب و تولید در خانه را آغاز کنند.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دو مدل مجوز مشاغل خانکی وجود دارد گفت: یک مدل مستقل هستند که بیش از 90 درصد مجوز‌ها را شامل می‌شود و مدل دیگر پشتیبان اصل یعنی شخصی کسب و کار‌ها را تحت مدیریت خود قرار می‌دهد.

تکمیل می شود

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری