دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

صدور سند تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از اراضی "شهر آفتاب" پس از 14 سال + فیلم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
صدور سند تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از اراضی "شهر آفتاب" پس از 14 سال + فیلم

ثبت تملک بر یک میلیون و 457 هزار مترمربع از اراضی شهرداری تهران در "شهر آفتاب" و صدور سند مالکیت تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از آن پس از 14 سال، نتیجه حائز اهمیت و بی‌سابقه برای این پهنه عظیم در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت محسوب می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احداث شهر نمایشگاهی جدید در پایتخت با مصوبه شورای دوم شهر تهران مطرح شد. پس از یک دهه کش و قوس و پیشرفت تدریجی، سرانجام پروژه شهر نمایشگاهی آفتاب در سال 1395 افتتاح شد؛ البته با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده، بهره‌برداری از نمایشگاه شهر آفتاب، آن چنان که باید مورد استقبال قرار نگرفت. از این‌رو، موضوع انتقال نمایشگاه‌های مهم تهران به این مجموعه به عنوان یک مطالبه عمومی و استراتژیک در مدیریت شهری مطرح است. تا جایی که مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز بر انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به مجموعه شهر آفتاب تأکید دارد و معتقد است، برگزاری نمایشگاه‌ها در سئول برای مردم مشکلاتی را به همراه دارد و جز اینکه شهروندان را عصبانی می‌کند، دستاورد دیگری ندارد.

در همین ارتباط در دوره ششم مدیریت شهری، ضمن تکمیل عملیات اجرایی بخش‌های مختلف شهر آفتاب و تمرکز بر بهبود کیفیت خدمات ارائه شده، برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب نیز رونق قابل توجهی پیدا کرده و در ماه‌های پایانی سال 1401 آمار ورود 200 هزار بازدید‌کننده در یک روز نیز در این نمایشگاه به ثبت رسیده است.

مدیران شهری معتقدند، ساماندهی وضعیت اسناد مجموعه بزرگ شهر آفتاب و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در آن، علاوه بر کاهش ترافیک محدوده نمایشگاه سئول، بهره‌وری و صیانت از اموال تهرانی‌ها را باعث می‌شود.

تأکید چمران بر برپایی تمام نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه شهر آفتاب

طبق سیاست‌های ابلاغی شهردار پایتخت در راستای ایجاد انضباط مالی و مدیریت اموال شهر، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با پیگیری‌های موثر سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران صورت پذیرفته است. ثبت تملک بر یک میلیون و 457 هزار و 700 مترمربع از اراضی شهرداری تهران در شهر آفتاب و صدور سند مالکیت تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از آن پس از 14 سال یک نتیجه حائز اهمیت و بی‌سابقه برای این پهنه عظیم در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت محسوب می‌شود.

صدور سند تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از اراضی "شهر آفتاب" پس از 14 سال + فیلم 2