دوشنبه 16 مهر 1403

صلاحیت 122 نفر از داوطلبان شورای شهر بجنورد تایید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صلاحیت 122 نفر از داوطلبان شورای شهر بجنورد تایید شد

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بجنورد گفت: صلاحیت 122 نفر از داوطلبان ششمین شورای اسلامی این شهر 230 هزار نفری در هیات‌های نظارت مورد تایید قرار گرفت.

علی اکبر اعتمادی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این میان صلاحیت 18 نفر از داوطلبان شورای شهر بجنورد در مرحله اول بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان مورد تایید قرار نگرفت که پس از درخواست بررسی مجدد صلاحیتشان از سوی هیات نظارت استانی نیز تایید نشد.

وی افزود: سه نفر از افرادی که صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفت از اعضای فعلی شورای شهر بجنورد بودند.

وی تعداد داوطلبان ثبت نامی شورای اسلامی شهر بجنورد را 146 نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: 6 نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی این شهر نیز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

اعتمادی فر با بیان اینکه برای شورای شهرهای چناران شهر و حصارگرمخان نیز 34 داوطلب ثبت نام کرده بودند، افزود: از این تعداد یک نفر از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد و صلاحیت سه نفر نیز در هیات های اجرایی و نظارت انتخابات استان تایید نشد.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 56 درصد از این جمعیت در 24 شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین 658 هزار و 342 نفر واجد شرایط اخذ رای حدود 377 هزار و 39 نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و 299 و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در 747 روستای بالای 20 خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود 2 هزار و 300 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مرد و 50 نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 28 خردادماه 1400 در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*