دوشنبه 16 مهر 1403

صلاحیت 82 درصد از داوطلبان شورای شهر در خراسان شمالی تایید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صلاحیت 82 درصد از داوطلبان شورای شهر در خراسان شمالی تایید شد

بجنورد - ایرنا - رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: صلاحیت 82 درصد از داوطلبان شورای اسلامی شهر های این استان در هیات های نظارت مورد تایید قرار گرفت.

علی جدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مجموع صلاحیت 574 نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی در 24 شهر استان خراسان شمالی در هیات نظارت به تایید رسیده است. وی تعداد داوطلبان شورای اسلامی شهرهای این استان را 702 نفر اعلام کرد و افزود : 31 نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان نیز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند. نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم اظهار داشت: در مجموع در بررسی ها، صلاحیت 97 داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان در هیات های اجرایی و نظارت به تایید نرسید که سهم هیات های اجرایی 43 و هیات های نظارت نیز 54 نفر است. وی اضافه کرد: هیات های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر، روستا و عشایری اسامی نتایج بررسی صلاحیت ها را به فرمانداری ها اعلام کردند و فرمانداران نیز موظفند تا هشتم اردیبهشت ماه این نتایج را در اختیار داوطلبان قرار دهند. رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری استان خراسان شمالی تصریح کرد: براساس قانون داوطلبانی که صلاحیتشان به تایید هیات های نظارت در شهرستان ها نرسید، چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات های نظارت استانی برای بررسی مجدد اعلام کنند. جدی در خصوص تایید صلاحیت شوراهای اسلامی روستا و عشایر هم افزود: هیات اجرایی بخش با انجام بررسی‌ها نتایج را تا 16 اردیبهشت به هیات نظارت بخش اعلام کنند و این هیات (هیات نظارت بخش‌ها) هم 31 اردیبهشت نتیجه نهایی را به بخشداری‌ها اعلام خواهد کرد.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 56 درصد از این جمعیت در 24 شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین 658 هزار و 342 نفر واجد شرایط اخذ رای حدود 377 هزار و 39 نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و 299 و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در 747 روستای بالای 20 خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود 2 هزار و 300 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مرد و 50 نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 28 خردادماه 1400 در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*