دوشنبه 16 مهر 1403

صنایع کوچک موتور محرک توسعه اقتصادی کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صنایع کوچک موتور محرک توسعه اقتصادی کشور

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برنامه‌ریزی احیای 2 هزار واحدغیر فعال تولیدی در سال 1402 وجود دارد.

لاهوتی اشکوری معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: صنایع کوچک موتور محرک توسعه اقتصادی کشور هستند، امروز از چند واحد صنعتی، تولیدی و زیر بنایی رونمایی می کنیم.

او گفت: 198 پروژه زیربنایی،257 طرح صنعتی و واحد بازسازی شده راکت و 229 طرح صنعتی به بهره برداری می رسد.

لاهوتی اشکوری گفت: همچنین 9 پروژه زیربنایی، 7طرح صنعتی و 4 واحد راکت افتتاح خواهد شد به طوری که در مجموع 600 طرح در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: همچنین 24 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح ها خواهد بود که 14 هزار اشتغال هم ایجاد شده است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: تمامی این واحد ها در مدت 5 ماهه امسال به چرخه تولید بازگشته اند، متاسفانه 44 درصد راکد بودن این واحدهای تولیدی به دلیل نبود نقدینگی بود که خوشبختانه این مشکلات برطرف شد.

لاهوتی اشکوری گفت: در حال حاضر ما با نقطه ایده آل که برای رسیدن به رشد متعالی صنعت است فاصله داریم چیزی که پیش بینی ما برای بازگردانی سرمایه در صنایع است حدودا 3 سال باید باشد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برنامه‌ریزی این سازمان احیای 2 هزار واحدغیر فعال تولیدی در سال 1402 است و سال گذشته بیش از هزار و 750 واحد غیر فعال تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

او گفت: در ایران بیش از 90 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط در بر می‌گیرد، این صنایع نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و بحث اشتغال‌زایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی