چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

صنعت نفت - نساجی؛ دوئل قعرنشین‌ها در آبادان

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
صنعت نفت - نساجی؛ دوئل قعرنشین‌ها در آبادان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، هفته نوزدهم لیگ بیست‌وسوم امروز با انجام سه مسابقه در تهران، انزلی و آبادان آغاز می‌شود که در سومین مسابقه تیم‌های صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران از ساعت 17 و 40 دقیقه به مصاف هم می‌روند تا برای فاصله گرفتن از قعر جدول 3 امتیاز این مسابقه را کسب کنند. موقعیت بحرانی 2 تیم در جدول و قعرنشینی آن‌ها سبب شده که بتوان از این مسابقه به عنوان یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته نوزدهم یاد شود.

نساجی با 11 امتیاز از 18 مسابقه در رتبه شانزدهم جدول قرار دارد و صنعت نفت آبادان هم با 12 امتیاز از همین تعداد مسابقه یک پله بالاتر و در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال کشور ایستاده است.

شرایط جدول به گونه‌ای است که برد هر یک از این 2 تیم در مسابقه امروز می‌تواند آن‌ها را به دور شدن از محدوده خطر امیدوار کند. با توجه به 12 امتیازی بودن استقلال خوزستان و 14 امتیازی بودن پیکان و دیدارهای سختی که این 2 تیم در این هفته دارند، برد صنعت نفت در مسابقه امروز می‌تواند فرصت صعود یک یا 2 پله‌ای را برای این تیک ایجاد کند.

نساجی نیز در صورت برد 14 امتیازی می‌شود و با سبقت از صنعت نفت دست‌کم از رتبه شانزدهم جدا می‌شود و روی پله پانزدهم می‌ایستد. ضمن این‌که می‌تواند روی شکست احتمالی استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران در دیدار فردا نیز حساب ویژه‌ای باز کند و در صورت برد مقابل صنعت نفت آبادان، 2 پله در جدول صعود کند و رتبه چهاردهم را در اختیار بگیرد.

نبرد سرمربیان تازه‌وارد

2 تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که فصل را با ضعیف‌ترین نتایج ممکن به پایان رسانده‌اند و هر 2 نیز کمتر از یک ماه است که هدایت‌شان به سرمربیان جدید سپرده شده است. صنعت نفت آبادان فصل را عبدالله ویسی آغاز کرده بود و حدود یک ماه پیش به دلیل کسب نتایج ضعیف با برکناری او، سهراب بختیاری‌زاده هدایت برزیلی‌های آبادان را به عهده گرفت. نساجی هم پس از کسب نتایج ضعیف با سید مهدی رحمتی و لوکاس آلکاراس، از ابتدای ماه جاری با اندیشه‌های ساکت الهامی تمرین می‌کند و مسابقه می‌دهد.

از این نظر تقابل امروز برای 2 سرمربی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. از زمان روی کار آمدن بختیاری‌زاده در صنعت نفت این تیم سه دیدار در لیگ برتر برگزار کرده که حاصل این دیدارها 2 شکست و یک تساوی بود. نساجی نیز در یک مسابقه با سرمربیگری الهامی به میدان رفت که حاصل آن شکست 3 - 0 مقابل گل‌گهر سیرجان بود. با این حساب نه تنها 2 تیم امروز به فکر کسب 3 امتیاز برای فرار از قعر هستند، بلکه 2 سرمربی نیز برای اثبات توانمندی خود و روشن کردن یک چراغ سبز در مقابل اسم‌شان فقط به کسب پیروزی فکر می‌کنند.

2 تیم از نظر کسب نتیجه شرایط تقریبا مشابهی را تا اینجای فصل گذرانده‌اند. نساجی از 18 مسابقه 2 برد و پنج تساوی کسب کرده و با 11 شکست رکوددار باخت در لیگ بیست‌وسوم است. دروازه نساجی در این 18 مسابقه 29 بار باز شده و 12 گل نیز توسط نساجی وارد دروازه حریفان شد.

صنعت نفت هم مانند نساجی فقط در 2 مسابقه پیروز شد. آبادانی‌ها با 2 برد و 6 تساوی و 10 شکست تا اینجای فصل پیش آمده‌اند. ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ هم با دریافت یک گل بیشتر از نساجی، یعنی 30 گل در 18 مسابقه تا پیش از هفته نوزدهم به نام برزیلی‌های آبادان ثبت شده است. از این نظر می‌توان دیدار امروز را دوئل ضعیف‌ترین خط دفاع‌های لیگ بیست‌وسوم نیز دانست.

نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال از زمان صعود به لیگ برتر تا کنون 12 بار در قالب این مسابقات به مصاف صنعت نفت رفت که حاصل این تقابل‌ها برای نساجی یک برد، پنج تساوی و 6 شکست بود. تنها برد نساجی مقابل صنعت نفت هم هفته چهارم همین فصل مسابقات در ورزشگاه شهید وطنی ثبت شد. در آن مسابقه محمدرضا عباسی، علا عباس و فرشید اسماعیلی برای نساجی گلزنی کردند. به عبارتی دیگر یک‌چهارم گل‌های نساجی در این فصل وارد دروازه صنعت نفت آبادان شده است.

دیدار امروز صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران را سعید رحیمی‌مقدم داوری می‌کند و محمد عطایی، مهدی سیفی و ایمان کهیش نیز او را در داوری این مسابقه همراهی می‌کنند.

صنعت نفت - نساجی؛ دوئل قعرنشین‌ها در آبادان 2
صنعت نفت - نساجی؛ دوئل قعرنشین‌ها در آبادان 3