پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ضرورت آموزش تاب‌آوری زنان برای مقابله با خودکشی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضرورت آموزش تاب‌آوری زنان برای مقابله با خودکشی

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باتوجه به اینکه در زمینه خودکشی، زنان خانه‌دار بیشتر بعنوان یک قشر آسیب پذیر بیشتر دیده می شوند بنابراین آگاهی بخشی، ارتقا معلومات و آموزش تاب آوری براین این قشر ضروری است.

محمود ثمینی روز چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با اشاره به پدیده خودکشی به عنوان یک آسیب اجتماعی جبران ناپذیر افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود استان لرستان باوجود داشتن مردم دین‌باور، خانواده دوست، خونگرم، عاطفی و بافرهنگ، بنا به دلایل مختلف دارای آمار بالایی در این زمینه است که لازم است با انجام اقداماتی موثر و پیشگیرانه از این پدیده شوم جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است تمام اقشار در معرض این آسیب باشند گفت: لازم است برای پیشگیری در این زمینه اقداماتی از قبیل اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزش در مناطقی که بیشتر در معرض آسیب هستند انجام پذیرد.

وی افزود: به طور معمول آسیب‌ها به آگاهی یا عدم آگاهی افراد مربوط می‌شوند که لازم است از موارد تاثیر گذار مثل روحانیون، جامعه شناسان و روانشناساناستفاده شود و صدا و سیما اطلاع رسانی لازم را در مورد آسیب های اجتماعی ارائه دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نقش دانشگاه ها و آموزش و پرورش را در اطلاع رسانی و آموزش های لازم مهم خواند و تصریح کرد: به منظور پیشگیری، ارائه آموزش‌های بهداشتی، خانوادگی و فرهنگی لازم است در کنار سایر آموزش ها انجام شود.

ثمینی گفت: همچنین در زمینه اطلاع رسانی؛ امور فرهنگی و اخبار مربوط به خودکشی لزوم ساماندهی اخبار مربوطه ضروری است تا التهاب آفرینی در جامعه ایجاد نشود.

معاون استاندار لرستان با اشاره به پایلوت قرار گرفتن لرستان در زمینه پیشگیری از خودکشی گفت: باید مطالعات و اقدامات ما به گونه‌ای باشد که برای کشور مثمر ثمر بوده و به این منظور لزوم همکاری و انسجام همه دستگاه های اجرایی استان ضروری است.

ثمینی در ادامه به موضوع ناباروری و اقدامات خوب جهاد دانشگاهی لرستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این مجموعه تحقیقات علمی؛ عملکرد و در حوزه درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است و بانک ها نیز باید تسهیلاتی برای هزینه های درمان نابروری به زوجین اعطا کنند.

*س_برچسب‌ها_س*