پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از بروز خشونت در خانواده ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از بروز خشونت در خانواده ها

رشت - ایرنا - استاندار گیلان در دیدار با لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به تایید لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در شورای نگهبان بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز خشونت تأکید کرد.

ارسلان زارع حفظ کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت را موضوعی دانست که دولت به آن اهتمام دارد و برای تعالی نظام خانواده در جامعه اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین نقش واحدهای حقوقی در سازمان ها و اداره‌های دولتی با توجه به تخصصی بودن این حوزه و تاثیرگذاری آنها در حراست از بیت المال، جلوگیری از تضییع حقوق و نیز ممانعت از تغییر کاربری اراضی را بسیار مهم ارزیابی و بر لزوم تقویت کارشناسان این بخش تأکید کرد.

زارع ادامه داد: اقدام به‌موقع و مناسب نمایندگان حقوقی ادارات و سازمان ها در مراجع قانونی، کمک شایان توجهی به جلوگیری از تضییع حقوق دستگاه ها می کند.

استاندار گیلان همچنین در دیداری دیگر با معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری هم بر ضرورت گسترش صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کارآفرینی، تاب‌آوری بانوان و نیز توجه به نهاد خانواده تأکید کرد.

وی همچنین با یادآوری رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در گیلان و نیز امضاء تفاهم‌نامه طرح تاب‌آوری اجتماعی ویژه خانواده در جریان سفر نیمه بهمن‌ماه سال گذشته معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به گیلان، خواستار ارائه کمک‌های بلاعوض به سمن‌ها برای اجرای سند مذکور شد.

وی به نقش فعال زنان استان در تولید محصولات کشاورزی و دامی نیز اشاره و تأکید کرد که در راستای توان‌افزایی زنان بویژه در روستاها، زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه بیش از پیش فراهم و از اقدامات کارآفرینانه آنها حمایت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از اعلام آمادگی کامل برای اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در استان خبر داد و آن را گامی مهم در جهت تحکیم خانواده خواند تا اعضای خانواده بتوانند مهارت‌های لازم در زمینه های شنیداری، گفتاری و حل و فصل اختلاف را در داخل خانواده به‌کار گیرند و دارای تفاهم و ارتباط عاطفی و صمیمانه بیشتری باشند.

طی هفته های اخیر فقط در دو حادثه جداگانه در گیلان دو دختر 13 و 18 ساله یکی توسط پدر با داس و دیگری توسط برادرش از طریق آتش کشیدن خانه جان خود را از دست دادند.

منبع: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی *س_برچسب‌ها_س*