شنبه 1 اردیبهشت 1403

ضرورت استقرار "نظام ارجاع" و "دوراپزشکی" در کشور

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ضرورت استقرار "نظام ارجاع" و "دوراپزشکی" در کشور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع یکی از وظایف و نکات مهم محسوب می‌شود که به آن اعتقاد داریم و باید اجرایی شود و از طرفی باید بیشترین توجه را به کادر بهداشتی و درمانی در روستاها داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی ناصحی در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر در سال 1399 که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت و در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: یکی از بخش‌های آسیب پذیر جامعه، روستاییان هستند و باید توجه بیشتری به این بخش از جامعه شود.

وی ادامه داد: استقرار خدمات الکترونیک سلامت در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است و از طرفی زیرساخت‌های لازم وجود دارد. استقرار نظام ارجاع تا سطح نهایی یکی از اهداف است که در این جهت قدم بر می‌داریم. توجه به دورا پزشکی با توجه به شرایط کشور نیز اهمیت دارد.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت بیان کرد: نظارت‌ها باید نشان دهد که پزشک و کادر بهداشتی، منابع را دریافت کرده است. از طرفی باید منابع را پیگیری کنیم و تخصیص‌ها به موقع داده شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، ناصحی گفت: البته یکی از نظرات این است که منابع مربوط به پزشکان خانواده روستایی به طور مستقیم به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شود. در زمینه ایجاد انگیزه برای پزشکان جوان نیز باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

انتهای پیام