جمعه 10 فروردین 1403

ضرورت افزایش سهمیه بومی در دانشگاه فرهنگیان

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع

نماینده مردم غرب هرمزگان از دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس با رییس جمهور خبر داد و گفت: در این دیدار به طور کامل مسائل و مشکلات در کدام از استان‌های اهل سنت نشین توسط نمایندگان مطرح و برنامه‌های کلیدی دولت برای تقویت معیشت مرزنشینان از سوی رییس جمهور مطرح شد.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در بندرعباس از دیدار صبح امروز اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور خبر داد.

وی گفت: در این دیدار دکتر کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام و مذاهب و نیز معاون پارلمانی رییس جمهور حضور داشتند.

به گفته جباری، در این نشست بحث‌های بسیار خوبی در زمینه مسائل و مشکلات مردم مرزنشین، کمبودها، انتظارات و محدودیت‌های معیشتی از سوی هر کدام از نمایندگان مطرح و ضمت تقدیر از دولت در زمینه گسترش روابط با همسایگان و ضرورت برنامه ریزی برای اثربخشی این روابط بر معیشت مرزنشینان و مردم ساحل نشین، از تلاش‌های خستگی ناپذیر رییس جمهور در انجام سفرهای استانی نیز قدردانی شد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس همچنین به بخشی از اظهارات خود در این نشست اشاره و عنوان داشت: از رییس جمهور خواستم تا در زمینه بهره‌گیری از نیروهای توانمند اهل سنت و هرمزگانی در مناصب استانی و ملی توجه هر چه بیشتری صورت گیرد و در عین حال امکان بهره مندی مردم از مواهب ارزشمند بیش از 1200 کیلومتر ساحل و رونق تجارت مرزی و ساماندهی ته لنجی و نیز تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور و هیأت دولت به هرمزگان در زمینه‌های مختلف بهداشتی و درمانی و آبرسانی و... را خواستار شدم.

جباری تأکید کرد: در بخش دیگری از این فرصت، بر ضرورت تقویت اشتغال نیروهای هرمزگانی در صنایع، افزایش سهمیه بومی در دانشگاه فرهنگیان استان، بهبود فضای کسب و کار مردم مرزنشین، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندرلنگه، تأمین آب مناطق دارای تنش آبی و نیز ضرورت ایفای مسؤولیت هرچه بیشتر از سوی صنایع و بنادر در رونق و توسعه مناطق همجوار مباحثی را مطرح کردم که رییس جمهور در هر بخش نیز به بیان نکات و دستوراتی در این زمینه به مسؤول دفتر خود پرداخت تا آنها مورد پیگیری قرار گیرد.