یک‌شنبه 15 مهر 1403

ضرورت ایجاد زنجیره‌های تولید روستایی در کاشمر / روستاهای شهرستان ظرفیت زیادی در حوزه اشتغال دارند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت ایجاد زنجیره‌های تولید روستایی در کاشمر / روستاهای شهرستان ظرفیت زیادی در حوزه اشتغال دارند

دائی صراف با بیان اینکه ایجاد زنجیره های تولید در راستای اشتغال پایدار یکی از ضروریات شهرستان کاشمر است، گفت: روستاهای شهرستان ظرفیت های زیادی در حوزه اشتغال روستایی دارد که باید این ظرفیت ها به مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امیر دائی صراف، فرماندار کاشمر پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات و مسائل روستاهای کاشمر که با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و فرح دشت در سالن اجتماعات اداره برق شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بررسی و رفع مشکلات مردم به ویژه روستائیان برای ارائه خدمات بهتر به مردم یکی از اولویت های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم باید بدون واسطه و به صورت مستقیم از سوی شوراهای اسلامی و دهیاران به مسئولان منتقل شود، خاطرنشان کرد: مشکلات مطرح شده مطمئناً بررسی و برای رفع آنها در سطح شهرستان، استان و در سطح ملی در حد اختیارات پیگیری می شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه برخی از مواردی که مطرح می شود مطمئناً در سفر آتی استاندار به شهرستان مطرح و پیگیری خواهد شد و با اشاره به مشکل ارتباط تلفن همراه 4 روستا، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده از طریق معاونت وزیر ارتباطات رفع مشکل ارتباط همراه 4 روستای نای، فرشه، گندم بر و قوچ پلنگ به عنوان پروژه های اولویت دار سال 1401 این وزارتخانه پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری طرح هادی روستاها یکی از مشکلات مشترک بین همه شوراهای اسلامی و دهیاران است، اذعان کرد: 10 تا 15 سال از بازنگری طرح های هادی روستایی می گذرد و تامین اعتبار لازم برای بازنگری طرح هادی روستاها در سفر هیات دولت به استان مصوب و در حال حاضر از سوی بنیاد مسکن بازنگری طرح هادی روستاها در دست اقدام است.

دائی صراف همچنین در ادامه عنوان کرد: طرح هادی، ساخت و ساز در محدوده روستا، بهسازی راه روستایی، اصلاح قنوات، اصلاح شبکه آب روستایی، مشکل ارتباط تلفن همراه و ثابت، مشکلات ورزشی، اصلاح و بهسازی شبکه روشنایی معابر روستاها از جمله مواردی است که مطرح شد و پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات اولویت دار و مهم در است که به صورت مداوم در قالب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بحث و بررسی می شود، تشریح کرد: اشتغال باید دغدغه تمام مدیران باشد تا به نتیجه مطلوب و مثبت در حوزه اشتغال پایدار و کاهش بیکاری برسیم.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه روستاهای شهرستان ظرفیت های زیادی در حوزه اشتغال روستایی دارد که باید این ظرفیت ها به مردم اطلاع رسانی شود، بیان کرد: شغل اکثر مردم شهرستان به خصوص در روستاها، کشاورزی است که می توان با استفاده از ظرفیت اداره ترویج جهاد کشاورزی، زنجیره های تولید در هر روستا شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره های تولید در راستای اشتغال پایدار یکی از ضروریات شهرستان کاشمر است، تاکید کرد: ایجاد اشتغال مطمئناً کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

انتهای پیام /