دوشنبه 16 مهر 1403

ضرورت حمایت کشورهای منطقه و جهان از مذاکرات صلح افغانستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ضرورت حمایت کشورهای منطقه و جهان از مذاکرات صلح افغانستان

محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه، با ابراهیم طاهریان فرد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در این وزارتخانه، ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش وزارت خارجه افغانستان، در این دیدار، طاهریان‌فرد راجع به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح و تلاش های ایران برای ایجاد اجماع منطقه‌ای و جهانی در حمایت از این روند صحبت کرده و همچنین حمایت کشور های منطقه و جهان را از مذاکرات جاری صلح، مهم و اساسی خواند. طاهریان فرد ضمن صحبت در مورد ملاقات هایش که در این اواخر با همتایان خود از کشورهای مختلف در مورد ایجاد اجماع پیرامون روند صلح افغانستان داشت، بر اهمیت حمایت ها از روند صلح در ساختارهای مختلف منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

سپس، حنیف اتمر ضمن ابراز خیر مقدم به طاهریان فرد و قدردانی از حمایت های مخلصانه و برادرانه جمهوری اسلامی از دولت و مردم افغانستان در بخش های مختلف، به خصوص تلاش های تهران در حمایت از روند صلح و تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی از این روند سپاس‌گزاری کرد.

وی بادر نظرداشتن موانع فرا روی مذاکرات صلح در دوحه و تأثیرات آن بر نتایج کنفرانس2020 افغانستان که قرار است هفته آینده در ژنو برزار شود، صحبت کرد. در ادامه، طرفین دیدگاه های شان را در مورد موفقیت مذاکرات صلح و نقش ایران در این راستا مطرح کردند. همچنین در زمینه تقویت همکاری های دو جانبه به خصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور، امضای سند جامع همکاری ها میان دو کشور و افتتاح خط آهن خواف - هرات نیز صحبت و تبادل نظر کردند. انتهای پیام