سه‌شنبه 17 مهر 1403

ضرورت فعالیت مراکز خرید گندم در ابهر همزمان با آغاز برداشت محصول

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضرورت فعالیت مراکز خرید گندم در ابهر همزمان با آغاز برداشت محصول

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان به لزوم رفع مشکل خرید گندم در شهرستان ابهر تاکید کرد و گفت: با وجود آغاز برداشت گندم در شهرستان ابهر، فعالیت برخی مراکز خرید در این شهرستان آغاز نشده که باید در اسرع وقت این مشکل حل شود.

محمدرضا آبی‌پور شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه فعالیت به موقع مراکز خرید گندم در استان، اقدام موثر در جلوگیری از قاچاق و یا انتقال محصول به سایر استان ها است، افزود: لازم است سیلو ها و و مراکز تعاون روستایی همزمان با آغاز برداشت گندم، آماده و مهیای خرید محصول از کشاورزان در استان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمان حاضر با توجه به سرانه آرد مشخص شده برای استان، صدور مجوز جدید برای تاسیس نانوایی ممنوع است، اظهار داشت: با توجه به برخی نیازمندی ها در برخی مناطق استان به واسطه مهاجرت فصلی نیروی کار از جمله در طارم، این مساله باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه به گزارش بازرسی های انجام شده از واحدهای نانوانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: آرد یارانه ای به میزان کافی در استان تولید و در بین واحدهای نانوایی توزیع می شود.

امیرعلی مسیبی بر لزوم به‌روز رسانی و اصلاح جدول سهیمه نانوانی ها از آرد یارانه ای اشاره کرد و افزود: در بازرسی ها مشخص شد که برخی نانوایی ها در تولید نان از آردهای غیر مرتبط استفاده می‌کنند به طور مثال به جای آرد نان سنگک از آرد نان بربری برای پخت سنگک استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در برخی بازرسی ها نیز آردهای یارنه ای سایر استان ها در برخی واحدهای نانوایی استان مشاهد شد، اظهار داشت: هر گونه آرد یارانه ای غیر از کیسه های تولید و مشخص شده برای استان در واحدهای نانوایی، قاچاق محسوب می شود.

مسیبی به ضرورت اصلاح سیکل معیوب تامین آرد برای نانوایی ها در استان اشاره کرد و گفت: لازم است برای مدیریت درست موضوع برای نانوایی ها ساعت فعالیت مشخص شود.

گفتنی است در زمان حاضر حدود 700 واحد نانوایی در استان زنجان فعالیت می کنند که بنابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سهمیه هر نانوایی از آرد یارانه‌ای بین 4 تا 7 کیسه است.

*س_برچسب‌ها_س*