دوشنبه 16 مهر 1403

طرح " آجر به آجر" زمینه مشارکت حداکثری مردم در مدرسه‌سازی را فراهم می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح " آجر به آجر" زمینه مشارکت حداکثری مردم در مدرسه‌سازی را فراهم می‌کند

زنجان - ایرنا - رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: " آجر به آجر "، طرحی است که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم نیک اندیش ایران اسلامی در امر مقدس مدرسه سازی فراهم می‌کند.

علی بیات روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار در خصوص جزئیات طرح آجر به آجر افزود: در این طرح، همه مردم با هر میزان کمک، حتی هزینه یک آجر، می توانند در ساخت مدرسه مشارکت و خود را در اجر معنوی این امر مقدس و خداپسندانه سهیم کنند.

این مسؤول ادامه داد: این طرح از جمله مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش محسوب می شود و در این را ستا تلاش می شود با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود و استفاده از نظرات و اندیشه های همه صاحبان اندیشه و خرد از این فرصت مغتنم برای توسعه مشارکت مردم در امر مدرسه سازی استفاده شود.

وی اظهار داشت: توسعه مشارکت های مردمی در دستگاه تعلیم و تربیت، بهره گیری از مشارکت عمومی مردم در امر مقدس مدرسه سازی و توسعه فرهنگی عمومی مشارکت در آموزش و پرورش از مهمترین اهداف این طرح است.

بیات افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی نیز می توانند با فرهنگ سازی، همکاری و همراهی در این امر ملی و استانی مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان به عنوان متولی این امر و اداره کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان به عنوان یاریگر این طرح می توانند زمینه مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه عموم مردم را فراهم کنند تا با ترویج گفتمان مدرسه سازی، هر کسی با هر میزان توانایی و ظرفیت، بتواند گام‌های هر چند کوچک در بحث مدرسه سازی بردارد.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: طی سال‌های گذشته خیرین نقش بسزایی در رفع مشکل فضاهای آموزشی مورد نیاز کشور و این استان داشته‌اند و در این میان انتظارات نامحدود آموزش و پرورش و ناکافی بودن اعتبارات دولتی نیز لزوم همکاری های مردمی را بیش از گذشته ضروری‌تر کرده است.

وی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم بخشی از گذران زندگی خود را در فضاهای آموزشی تعلیم و تربیت سپری می کردند و طرح آجر به آجر فرصتی مغتنم برای تمرین مشارکت در امر مدرسه یاری و مدرسه سازی است تا با تحقق این مهم بخشی از مشکلات این بخش برطرف شود.

بیات با اشاره به اینکه کانال های مختلفی برای مشارکت خیرین و عموم مرم در این طرح اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: سامانه مهر مدرسه به نشانی http//mehremadrese.ir مجمع خیرین مدرسه ساز استان شماره حساب بانک صادرات 0210900064001 و شماره کارت 6037691990160913 برای این کار در نظر گرفته شده است.

*س_برچسب‌ها_س*