پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

طرح آمایش صنعتی در 480 شهرستان کشور اجرا می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
طرح آمایش صنعتی در 480 شهرستان کشور اجرا می شود

حاجی حسینی گفت: طرح آمایش صنعتی در 480 شهرستان کشور با هدف برنامه ریزی برای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و احیای آنها اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمد جواد حاجی حسینی در سفر به بروجرد و بازدید از پروژه سیلیکون متال اظهار داشت: در ادامه سفر ریاست جمهور به استان لرستان و پیگیری مصوبات، جلساتی در این راستا برگزار شد و روز گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، هر دو مسئول تاکید داشتند که مصوبات سفر ریاست جمهوری پیگیری شود.

وی افزود: پروژه سیلیون متال، طرح ملی است که هم به جهت نیاز کشور به این محصول و هم حجم سرمایه گذاری، 60 هزار تن واردات سیلیکون داریم و اگر این واحد تولیدی راه اندازی شود می توان نیاز 50 درصدی کشور را فراهم کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در فاز اول و دوم این پروژه هر کدام 16 هزار و 500 تن و در این دو فاز 33 هزار تن تولید دارد که نیمی از نیاز کشور را تامین می کند.

حاجی حسینی عنوان کرد: با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری، وزارت صمت وظیفه خود می داند که از این طرح ها حمایت کند و امیدواریم با پیگیری ها شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

وی با اشاره به طرح آمایش صنعتی گفت: طرح هایی که برای واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و واحدهای فعال با کمتر از ظرفیت در نظر گرفته شده، مطابق طرح آمایش صنعتی بوده که نوشته شده است و این طرح برای 480 شهرستان کشور مد نظر است که به استانداران ابلاغ و قرار شد در جلسه ای با حضور استاندار و مجمع نمایندگان این مهم بررسی شود که البته طرح ها را ارائه دادیم و قرار است متولیان نظرات خود را ارائه داده و در نهایت طبق طرح آمایشی، برنامه ریزی برای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: هزار میلیارد تومان سرمایه در کارخانه سیلیس هزینه شده است که می تواند علاوه بر تامین تولیدات، اشتغالزایی را به دنبال داشته باشد.

حاجی حسینی با اشاره به واردات خودرو افزود: رئیس مجلس این مهم را ابلاغ کردند و قبل از آن نیز سیاست وزارت صمت این بود که دنبال شود اما با توجه به اینکه تنظیم بازار وظیفه وزارت صمت است، لذا هر چیزی که تعادل بازار را به هم بزند، وزارت صمت معتقد است که می تواند از وارادات به عنوان یک ابزار استفاده نماید.

انتهای پیام /