شنبه 14 مهر 1403

طرح توسعه منظومه‌های روستایی زنجان نیازمند جنبه عملیاتی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح توسعه منظومه‌های روستایی زنجان نیازمند جنبه عملیاتی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: طرح توسعه منظومه‌های روستایی در این استان نیازمند برش‌ها و جنبه‌های عملیاتی است تا شکل اجرایی به خود بگیرد.

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در کارگروه امور زیربنایی استان با بیان اینکه تهیه طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی بر اساس برنامه ششم توسعه است، افزود: بر اساس برنامه ابلاغ شده قرار بود در هر سال برای 90 روستا در استان این طرح تهیه شود ولی سال گذشته با همت و پی گیری های انجام شده، برای همه روستاهای بالای 20 خانوار استان، طرح توسعه پایدار منظومه روستایی تهیه شد.

وی با بیان اینکه داشتن نقشه راه و سند توسعه برای هر روستا موضوع مهمی است، اظهار داشت: اگر قرار باشد تهیه سند و نقشه راه نتایج عملیاتی نداشته و فقط جنبه نظری داشته باشد، ارزش و فایده ای نخواهد داشت.

حقیقی به اجرای طرح های توسعه در مناطق روستایی خدابنده و ایجرود با مشارکت بنیاد برکت اشاره کرد و افزود: در این زمینه روستاها و طرح هایی که در آن ها قرار است اجرایی شوند، مشخص شده و سند توسعه منظومه های روستایی هم باید چنین ویژگی مشخص با الزامات اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

بر اساس نتایج سرشماری سال 95، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر 346 هزار نفر است که این میزان 38 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

استان زنجان دارای 935 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 710 روستا بالای 20 خانوار هستند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح آن است که به سرمایه گذار احساس امنیت بدهیم و رشد و جهش تولید را در استان محقق کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید در پنجره واحد سرمایه گذاری در پاسخ به استعلام ها پاسخ های مبهم بدهند، اظهار داشت: هدف از اجرای پنجره واحد این است که سرمایه گذاران گرفتار پیچ و خم اداری نشوند و این مهم در گرو این است که دستگاه ها به صورت شفاف در استعلام ها عمل کنند.

*س_برچسب‌ها_س*