سه‌شنبه 17 مهر 1403

طرح زمستانی پلیس راه ایلام 22 آذرماه آغاز می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح زمستانی پلیس راه ایلام 22 آذرماه آغاز می شود

ایلام - ایرنا - رییس پلیس راه ایلام بر آمادگی رانندگان و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی تاکید کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و بارش نزولات جوی، طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه استان از 22 آذر در حوزه جاده های برون شهری استان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: همه رانندگان ضمن بازدید فنی از وسیله نقلیه خود، تجهیزات اجباری مورد نیاز فصل زمستان را مهیا و در وسایل نقلیه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: تمامی وسایل نقلیه باید دارای برف پاک کن سالم و سیستم گرمایشی مناسب بوده و زنجیرچرخ تا پایان طرح زمستانی در اواخر اسفند ماه سال جاری به همراه داشته باشند.

همتی زاده تاکید کرد: هدف از اجرای طرح خدمات رسانی سریع به مردم در شرایط خاص سخت و بحرانی در زمستان جهت تسهیل در ترددهای جاده‌ای و ارتقا ضریب ایمنی تردد است.

رییس پلیس راه استان از فعالیت 32 گروه گشتی پلیس راه در طول اجرای طرح اشاره کرد و گفت: همه راهدارخانه‌ها و تعدادی از تیم‌های ویژه گشتی پلیس راه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و به صورت شبانه روزی در گردنه‌ها و مسیرهای مستعد حوادث ناشی از شرایط جوی مستقر هستند.

وی همچنین از مشارکت دستگاه‌های خدمت رسان از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهر سازی، هلال احمر و فوریت‌های پزشکی و مدیریت بحران استانداری با پلیس راه در اجرای طرح خبر داد.

همتی زاده ضمن تاکید بر موضوع ایمنی در سفرهای زمستانی گفت: مردم باید با توجه به تقارن وضعیت خاص جامعه ناشی از انتشار کرونا با فصل زمستان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*