دوشنبه 9 مهر 1403

طرح ملی مسکن در قزوین نیازمند پیوست مطالعات اجتماعی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح ملی مسکن در قزوین نیازمند پیوست مطالعات اجتماعی است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: طرح ملی اقدام مسکن در این استان برای جلوگیری از تبعات اجتماعی حتما نیازمند پیوست مطالعات اجتماعی است.

هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در نشست طرح ملی اقدام مسکن در استان قزوین افزود: اگرچه طرح ملی اقدام مسکن برای خانه‌دار شدن شهروندان در دستور کار قرار گرفته است، اما باید مطالعات اجتماعی این طرح مورد اهتمام قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ساخت آپارتمان با بیش از سه طبقه فقط باید در شهرستان قزوین پیگیری شود و در سایر شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر این میزان تراکم باید تا سقف 2 طبقه باشد.

جمالی پور با بیان اینکه هر نوع طرح مسکن در استان قزوین باید با پیوست اجتماعی همراه شود، اظهار داشت: طرحی که نظام برای آن کلی هزینه می‌کند، نباید در آینده با تبعات اجتماعی همراه شود و این مهم نیازمند حضور اساتید جامعه شناسی و روانشناسی در تصمیمات فنی مسکن است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرک‌های اقماری این استان باید زیرساخت‌های فرهنگی را برقرار کرده و سپس به ساخت مسکن اقدام نمود.

جمالی پور یادآور شد: اگرچه طرح ملی اقدام مسکن یک برنامه جامع و یکپارچه است، اما وظیفه مسؤولان و مدیران استانی بومی سازی تراکم مسکن در نقاط مختلف شهری بود و باید از هرگونه چالش احتمالی در آینده جلوگیری کنند.

400 هزار مسکن در کشور در طرح ملی اقدام مسکن ساخته می‌شود که سهم استان قزوین در این میان 10 هزار واحد مسکونی است.

*س_برچسب‌ها_س*