پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

طرح ممنوعیت تردد تا پنجم شهریور ادامه دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
طرح ممنوعیت تردد تا پنجم شهریور ادامه دارد

فرهاد ذاکری منش گفت: طرح ممنوعیت تردد بین استانی همزمان با سراسر کشور از ساعت 12 ظهر 24 مردادماه آغاز شده و تا ساعت 12 شب پنجم شهریور ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد ذاکری منش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: طرح ممنوعیت تردد بین استانی همزمان با سراسر کشور از ساعت 12 ظهر 24 مردادماه آغاز شده و تا ساعت 12 شب پنجم شهریور ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح تمام پلاک‌های غیربومی و خارج از استان قزوین چه در هنگام ورود و چه در زمان خروج از محل سکونت نیز به مبدأ خود باز گردانده خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: در این طرح تمامی مجوزهای تردد صادر شده از سوی دستگاه‌ها فاقد اعتبار است و دستگاه‌ها هم نباید مجوز تردد صادر کنند همچنین جریمه در نظر گرفته شده همان یک میلیون تومان است با این تفاوت که اگر در مدت یک ماه پرداخت نشود دو برابر خواهد شد.

وی بیان کرد: ما در حوزه پلیس راه در استان قزوین پنج نقطه ورودی شهر اعم از پل میرزا کوچک خان، نوروزیان، دانشگاه آزاد، الموت و جاده قدیم به سمت آزاد راه رشت را با موانع فیزیکی اعم از خاکریز و نیوجرسی مسدود کردیم اما تردد بین شهری آزاد است همچنین حوزه راهور نیز چند نقطه مانند پل شورا و چندین نقطه دیگر را مسدود کردند. تمامی محورها زیر نظر نیروی انتظامی کنترل می‌شود

ذاکری‌منش ابراز کرد: اکنون همکاران نیروی انتظامی در تمامی عوارضی‌ها حضور دارند و کنترل و مدیریت لازم را انجام می‌دهند و به محض مشاهده یک پلاک غیرمجاز آن را باز می‌گردانند.

وی اضافه کرد: همچنین شهروندانی که ساکن استان هستند و پلاک غیربومی دارند نیز به خاطر رعایت حال آن‌ها استثنا قائل شدیم اما ممکن است توسط دوربین‌های سطح شهر اعمال قانون شوند که باید برای حذف جریمه همراه با مدارک به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت ترافیک در جاده‌ها تصریح کرد: روز اول به دلیل تردد بالای کامیون‌ها و وسایط نقلیه دیگر و کنترل‌هایی که صورت می‌گرفت ترافیک سنگینی در عوارضی شماره دو و سه داشتیم؛ روز گذشته هم مقداری ترافیک نیمه سنگین داشتیم اما امروز وضعیت تردد کاملا روان است و کنترل و مدیریت لازم صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه بر اساس اعلام کشوری میزان ترددها کاهش یافته است، اذعان کرد: این طرح با جدیت و شدت بسیار به منظور حفظ سلامت مردم و کمک به کادر درمان صورت می‌گیرد لذا توصیه می‌کنیم مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و اگر اعمال قانونی صورت می‌گیرد رنجیده خاطر نشوند.

ذاکری‌منش در پایان ضمن تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان گفت: این طرح به صورت سراسری در تمامی استان‌ها انجام می‌شود چون این ویروس اکنون انتشار تصاعدی دارد و امیدوارم که همه در کنار هم بتوانیم از شر این ویروس منحوس رهایی یابیم.

انتهای پیام /