دوشنبه 16 مهر 1403

طرح هادی 198روستا در استان زنجان نیازمند بازنگری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح هادی 198روستا در استان زنجان نیازمند بازنگری است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در زمان حاضر به دلیل تغییرات و نیازهای جدید به وجود آمده، طرح هادی 198روستا در این استان نیازمند بازنگری است.

رضا خواجه‌ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هادی روستایی برای افق 10 ساله تهیه می شود و پس از پایان این دوره زمانی، فرآیند بازنگری در طرح هادی در دستور کار بنیاد مسکن قرار می گیرد تا بهسازی فضای کالبدی روستا مطابق با تغییرات و نیازهای جدید طراحی شود.

وی با بیان اینکه برای بیش از 99 درصد 710 روستای بالای 20 خانوار در استان طرح هادی تهیه شده است، افزود: این طرح در 400 روستا اجرا شده است.

خواجه‌ای اظهار داشت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 56.3 درصد و در سطح کشور 46.2 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه منابع مالی اجرای طرح‌های هادی از بودجه‌های تملک دارایی و همچنین بودجه سالیانه دهیاری‌ها تامین می‌شود، گفت: هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات است.

بر اساس نتایج سرشماری سال 95، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر 346 هزار نفر است که این میزان 38 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

استان زنجان 935 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.

*س_برچسب‌ها_س*