سه‌شنبه 24 مهر 1403

طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی قم تا یک ماه دیگر عملیاتی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی قم تا یک ماه دیگر عملیاتی می‌شود

قم - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی درقم از طریق کیو. آر. کد تا یک ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.

عباس ذاکریان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، اظهار داشت: زیر ساخت پرداخت الکترونیکی تاکسی‌رانی قم آماده شده و این طرح را به صورت آزمایشی در برخی از خطوط تاکسی قم انجام دادیم که موفق بود، و ظرف یک ماه آینده نیز به کل خطوط تاکسی شهر، ون ها و تاکسی بیسیم تسری خواهیم داد و زیر ساخت پرداخت الکترونیکی از طریق کیو. آر. کد را عملیاتی می‌شود.

شش هزار تاکسی در قم فعال است و روزانه 280 هزار تن و در سال 73 میلیون مسافر توسط سازمان تاکسیرانی قم جا به جا می‌شود.

معاون شهردار قم همچنین در خصوص اتوبوس‌رانی درون شهری قم نیز گفت: آمار جا به جایی و تعداد تراکنش ثبت شده در اسفندماه سال 97 بیش از یک میلیون و 409 هزار تراکنش بوده و این تعداد در اسفند 98 به 130 هزار تن کاهش پیدا کرده‌است.

ذاکریان گفت: این کاهش تقاضا در حالی صورت گرفته که دو مرکز عمده تقاضای سفر درون شهری در قم یعنی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در اسفند ماه گذشته باز بودند.

ذاکریان گفت: درحال حاضر برغم تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، حرم و جمکران و هر چند که تقاضایی برای سفر نیست ولی آمادگی راه اندازی تعدادی از خطوط اتوبوس رانی که پر تقاضاتر است را داریم.

معاون شهردار قم در پایان بیان کرد: توزیع ماسک و اقلام بهداشتی را نمی‌توانیم به عهده بگیریم و به دلیل نداشتن نیرو از توان اتوبوسرانی خارج است، ولی می‌توانیم در هسته مرکزی شهر و ایستگاه های تجمعی مراکزی را برای این کار در اختیار قرار دهیم.

بیش از 300 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی قم فعال است که 95 درصد آن متعلق به بخش خصوصی است.

*س_برچسب‌ها_س*