دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

طرح 2 فوریتی مجلس برای ایجاد معاونت راهبردی انرژی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
طرح 2 فوریتی مجلس برای ایجاد معاونت راهبردی انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح 2 فوریتی ایجاد معاونت راهبردی انرژی ذیل نهاد ریاست جمهوری در جلسات این کمیسیون خبر داد.

- اخبار سیاسی -

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از بررسی طرحی 2 فوریتی برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور، خبر داد و گفت: اخیرا جمعی از نمایندگان طرحی 2 فوریتی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن یک معاونت راهبردی انرژی ایجاد شود تا موضوع مصرف انرژی در کشور را مدیریت کند.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد این نمایندگان معاونت راهبردی انرژی برای مدیریت مصرف بالای همه حامل‌های انرژی در کشور و همچنین به دلیل اینکه سازمان‌های مرتبط با مدیریت مصرق در بخش برق، آب و گاز هم راه به جایی نبرده‌اند، ایجاد می‌شود.

عضو کمسیون انرژی ادامه داد: این معاونت ذیل نهاد ریاست جمهوری ایجاد می‌شود و فراتر از سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌ها خواهد بود و مجموعه سیاست گذاری در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی به این شورا منتقل می‌شود.

انتقاد یک نماینده مجلس از حذف رشته گیاهان دارویی در 20 دانشگاه کشور

حجت الاسلام ناصری‌نژاد بیان کرد: پس از مطرح شدن این طرح در کمسیون، برخی از اعضا معتقد بودند که با توجه به وجود قوانین و شوراهایی ماننند شورای عالی انرژی، نیاز به قوانین و معاونت جدید وجود ندارد و این اقدام شاید مثمر‌ثمر نباشد اما طراحان معتقد هستند که نیاز به چنین معاونت راهبردی وجود دارد و قوانین و سازمان‌ها در این زمینه به اهداف خود نرسیده‌اند. بنابراین ایجاد یک معاونت راهبردی ضروریست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: این طرح هنوز در کمسیون مطرح است و در جلسات بعدی کمسیون درباره آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

انتهای پیام /