شنبه 14 مهر 1403

طرف شما فیفا است نه سلسائو / دعوا به خاطر نیمار: برزیل به الهلال پول نمی‌دهد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
طرف شما فیفا است نه سلسائو / دعوا به خاطر نیمار: برزیل به الهلال پول نمی‌دهد!

سخنگوی تیم ملی برزیل ادعاهای اخیر درباره پرداخت غرامت از طرف سلسائو به الهلال بابت مصدوم شدن نیمار در بازی‌های ملی را تکذیب کرد و گفت پولی به باشگاه عربستانی پرداخت نخواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، مصدوم شدن نیمار در بازی اخیر تیم ملی برزیل برای الهلال بدترین خبر ممکن بود. روز 17 اکتبر در جریان دیدار برزیل و اروگوئه در مقدماتی جام جهانی 2026 نیمار با مصدومیتی شدید مواجه شد و در نهایت مشخص شد رباط صلیبی زانوی چپ پای او پاره شده است.

نیمار بعد از شش سال پر فراز و نشیب در پاری سن ژرمن امسال تابستان با قراردادی بزرگ به الهلال پیوست و امیدوار بود در این تیم عربستانی روزهای خوبی را سپری کند. الهلالی‌ها بعد از آنکه نتوانستند مسی و امباپه را جذب کنند به سراغ پاری سن ژرمن رفتند و با پرداخت 90 میلیون یورو ستاره برزیلی را به خدمت گرفتند.

نیمار در مذاکرات با الهلال خواهان این شد که دستمزدی معادل کریم بنزما در الاتحاد دریافت کند و علاوه بر آن مبالغ قابل توجهی هم بابت حق استفاده از تصاویر به ستاره برزیلی پرداخت شود. در نهایت دریافتی او از الهلال به 200 میلیون یورو در سال رسید. خشم و ناراحتی الهلال این است که نیمار را تا پایان فصل در اختیار ندارد ولی باید 200 میلیون یورو دستمزد او را پرداخت کند.

به همین دلیل بود که گفته می‌شود الهلال خواهان دریافت غرامت مالی از تیمی ملی برزیل است. باشگاه عربستانی اعتقاد دارد بر اساس قوانین فیفا این غرامت باید از طرف برزیلی‌ها به باشگاه نیمار پرداخت شود.

اما رودریگو پایوا، سخنگوی رسمی تیم ملی برزیل، امروز این شایعات را قویا تکذیب کرد و گفت سلسائو هیچ پولی به الهلال نخواهد پرداخت.

سخنگوی تیم ملی برزیل گفت:" بر اساس قوانین مسئولیت پرداخت غرامت مالی فدراسیون فوتبال برزیل نیست. مرجع پرداخت غرامت در قوانین، فیفا است و الهلال باید مستقیما با فیفا مکاتبه کند نه با فدراسیون برزیل".

رسانه‌های برزیلی می‌گویند با توجه به برنامه‌های فیفا برای ایجاد نوعی بیمه برای باشگاه‌ها آنها می‌توانند در صورت مصدوم شدن بازیکنان‌شان در تیمهای ملی خواهان دریافت غرامت از فیفا شوند. اما حداکثر مبلغی که الهلال از فیفا دریافت خواهد کرد 7.5 میلیون یورو در هر سال است که با توجه به دستمزد نجومی نیمار عملا به کار باشگاه عربستانی نخواهد آمد.

طرف شما فیفا است نه سلسائو / دعوا به خاطر نیمار: برزیل به الهلال پول نمی‌دهد! 2
طرف شما فیفا است نه سلسائو / دعوا به خاطر نیمار: برزیل به الهلال پول نمی‌دهد! 3