یک‌شنبه 15 مهر 1403

طلاب حوزه علمیه قم پای صندوق رأی رفتند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
طلاب حوزه علمیه قم پای صندوق رأی رفتند

قم - نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در مدرسه فیضیه قم برای انتخاب 221 کرسی نمایندگی آغاز و تا عصر امروز ادامه دارد.

قم - نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در مدرسه فیضیه قم برای انتخاب 221 کرسی نمایندگی آغاز و تا عصر امروز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، از ساعت 8 صبح چهارشنبه نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

در این انتخابات حدود 400 نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم برای 221 کرسی در 147 حوزه انتخابیه کاندیدا شده اند که طلاب و فضلا می‌توانند با حضور در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه به منتخبین خود رأی دهند.

ملاک تعداد نمایندگان برای حوزه‌های انتخابیه از 100 طلبه تا 200 طلبه یک نماینده، از 200 تا 400 طلبه دو نماینده، از 400 تا 800 طلبه سه نماینده و 800 نفر با بالا 4 نماینده خواهند داشت.

ادامه نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در روز پنجشنبه 29 دی ماه در محل مسجد حضرت زینب (س) پردیسان از ساعت 10 صبح لغایت 18 برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری این انتخابات در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همراه داشتن کارت شناسایی یا شناسنامه جهت رأی دادن طلاب الزامی است و برای جلوگیری از ازدحام برای هر استان صندوق جداگانه ای در بخشی از مدرسه فیضیه تعبیه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال با بیان اینکه سال گذشته ستاد نهمین انتخابات مجمع نمایندگان با حکم رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شد افزود: این انتخابات باید تا پایان سال 1400 برگزار می‌شد چرا که دوره فعالیت مجمع 4 ساله است اما به دلیل شرایط کرونایی و مهاجرت طلاب به شهرهای خود این انتخابات به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه بیش از 500 نفر از فضلا و اساتید برای نمایندگی طلاب در نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم کاندیدا شدند افزود: حدود 400 نفر از داوطلبان تأیید شدند و مابقی نیز از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.