سه‌شنبه 3 مهر 1403

طلا سیگنال داد؛ سکه کانال عوض کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
طلا سیگنال داد؛ سکه کانال عوض کرد

بازار طلا و سکه امروز شاهد نوسانات محسوس قیمت ها در مقایسه با روز گذشته بود؛ روندی که در پی آن قیمت اونس طلا سقف جدیدی را به ثبت رساند و دلار به عنوان مولفه اصلی موثر بر نوسانات بازار در مسیر صعودی قدم برداشت و در کانال جدید نوسان داد.

قیمت اونس طلا در حالی امروز سقف تاریخی خود را شکست و رکورد جدیدی را به ثبت رساند که شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار ارز پس از رکود چند هفته اخیر بوده‌ایم.

بازار طلا و سکه امروز شاهد نوسانات محسوس قیمت ها در مقایسه با روز گذشته بود؛ روندی که در پی آن قیمت اونس طلا سقف جدیدی را به ثبت رساند و دلار به عنوان مولفه اصلی موثر بر نوسانات بازار در مسیر صعودی قدم برداشت و در کانال جدید نوسان داد. عبور قیمت اونس طلا از مرز مهم 2634 دلار و افزایش قیمت دلار در بازار هرات، به رکوردزنی‌های جدید در بازار طلا و سکه منجر شد. دلار هرات امروز در 60 هزار و 50 تومان بازگشایی کرد و به رغم نوساناتی که داشت، در محدوده 60 هزار و 430 تومان قرار گرفت. معامله گران معتقدند افزایش دلار در پی «رشد تقاضا و قدرت خرید در بازار» اتفاق افتاده است و نشانه‌ای از تغییرات مثبت در آینده نزدیک است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، تکنیکالیست ها معتقدند دلار هرات با عبور از مرز کلیدی 60 هزار و 300 تومان، توانسته در این سطح تثبیت دهد؛ اقدامی که نشان‌دهنده «افزایش تقاضا» و «قدرت خرید» در بازار است. تحلیلگران معتقدند دلار پس از پولبک به ناحیه یاد شده، ممکن است مجدداً افزایش یابد و به کانال‌های بالاتر صعود کند. این روند می‌تواند نشانه‌ای از تغییرات مثبت در بازار باشد که برای سرمایه‌گذاران و فروشندگان اهمیت زیادی دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار تغییر فاز داد؛ طلا سقف تاریخی را شکست / سیگنال اونس طلا به بازار؛ ورود قیمت سکه به کانال جدید» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.