پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ظرفیت بنادر در بخش تجهیزات استراتژیک مطلوب است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ظرفیت بنادر در بخش تجهیزات استراتژیک مطلوب است

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر گفت: بنادر کشور در بخش تجهیزات استراتژیک نیز از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

عادل دریس مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تدوین آیین‌نامه کارگزاران امور بندری و دریایی در راستای توسعه و تسهیل فضای کسب و کار مدنظر سازمان بنادر قرار دارد، توضیح داد: فرآیند تصویب این آیین‌نامه در هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی طی شده و منتظر تصویب در شورای عالی ترابری است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌های بندری اقدامات و اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور از میزان عملکرد تخلیه‌وبارگیری بیشتر است و این بدان معناست که بنادر ایران از ظرفیت بسیار بالایی در بخش تخلیه‌وبارگیری برخوردار هستند.

دریس در مورد تجهیزات استراتژیک بنادر کشور گفت: در بخش تجهیزات استراتژیک نیز بنادر کشور از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، اما نکته مهم، بهره‌وری و کارآمدی است و صرفا نباید از طریق سرمایه‌گذاری در بنادر این مسئله محقق شود بلکه بهره‌وری از طریق نیروی انسانی موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم و در راستای بهبود ارائه کیفی خدمات در زنجیره تامین کالا گام برداریم.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اجرای ممیزی اجباری سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) از سال آینده، گفت: این ممیزی اجباری مربوط به کشور‌های عضو است و در این راستا برنامه‌های تدوینی را با بخش‌های مرتبط از جمله بخش خصوصی به اشتراک گذاشتیم.

او گفت:4 در همین راستا توجه به اهمیت مقوله کالا‌های خطرناک دوره‌های مختلف بسیاری در این راستا برگزار و آموزش‌های لازم داده شد، همچنین از فراگیران مربوط به بخش‌های مختلف عملیاتی، بخش خصوصی و ناظران عملیات، آزمون‌های لازم برگزار و گواهینامه‌های مربوطه ارائه شد تا فعالیت‌های پیش ممیزی دنبال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی