پنج‌شنبه 14 تیر 1403

ظریف: کشوری هستیم پر از فرصت و امکانات؛ اما گرفتار کسانی شدیم که یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند + فیلم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ظریف: کشوری هستیم پر از فرصت و امکانات؛ اما گرفتار کسانی شدیم که یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند + فیلم

وزیر پیشین امور خارجه گفت: پای صندوق رای نشان خواهیم داد که نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند.

محمدجواد ظریف عصر سه شنبه -12 تیرماه - در جمع حامیان مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن ابن سینا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در تاریخ ایران شاهد حمله امثال مغول‌ها بودیم، اما دیدیم آنها همه رفتند و ما ماندیم و به شکل و آیین آنها در نیامدیم.

وزیر پیشین امور خارجه افزود: کشوری ما پر از فرصت و امکانات است، اما دچار کسانی شدیم که یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند؛ ما مردمانی با تمدن پرافتخار داریم، اما آنها برای ما تحریم، سرکوب و ناآرامی به همراه آوردند.

نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند

ظریف گفت: ما مردم، گرفتار افرادی شدیم که برای ما تحریم و تحقیر همراه آوردند، هیچ ایرانی نباید در انتظار دیدن فرزندش باشد یا منتطر باشد تا او را از پشت صفحه تلفن همراه ببیند، بلکه باید فرزندان خود را در کشور پر از فرصت و دارایی در کنار خود داشته باشد.

وزیر پیشین امور خارجه تصریح کرد: اگر می‌خواهید کسی به ایران تحریم را تحمیل نکند، اگر می‌خواهیم کمر تحریم را بشکنید باید اول به جهان نشان دهید ما نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند و این کار را پای صندوق رای نشان خواهیم داد.

وی گفت: افرادی که در 20 سال گذشته ما را تحریم کرده‌اند، دیگرانی که به جای محکوم کردن دشمنان، ما را متهم می‌کنند با رای شما باید همیشه به خانه بروند.

ظریف افزود: ایران کشور سربلندی است و روز جمعه -15 تیر - با یک سوال کاملا روشن مواجه هستیم که به گذشته برگردیم یا به آینده برویم.

این گزارش در حال تکمیل است...

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.