پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

عامل مسمومیت دانشجویان زنجان اعلام شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
عامل مسمومیت دانشجویان زنجان اعلام شد

اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه زنجان علت مسمومیت غذایی برخی دانشجویان این دانشگاه را آلودگی میکروبی در پیش‌غذا اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بابک کریمی عصر امروز (4 تیرماه) در نشست خبری با اشاره مسمومیت غذایی که هفته گذشته در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اتفاق افتاد، اظهار کرد: از 670 نفری که در آن روز غذا را صرف کردند، تعداد 53 نفر طبق آمار علوم‌پزشکی برای درمان به مراکز درمانی و 20 نفر نیز به طور شخصی به مراکز درمانی مراجعه کردند، تعدادی نیز با وجود علائمی که داشتند، از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کردند.

وی با بیان اینکه در این خصوص جلساتی تشکیل شد و با دعوت دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، یک تیم بهداشتی از علوم‌پزشکی غذاها را نمونه‌برداری کردند، افزود: با توجه به آزمایشات صورت گرفته، مسمویت غذایی در پیش‌غذا بوده است.

کریمی با تاکید بر اینکه قرارداد پیمانکار از سوی دانشگاه به صورت یک‌طرفه فسخ و جریمه‌هایی نیز برای آن در نظر گرفته شد، تصریح کرد: سلامت دانشجویان از اولویت‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان است و تا زمانی که مشکل رفع شود، از رستوران‌های داخل شهر غذا تهیه شده و در حال حاضر نیز با پیمانکار جدیدی تا پایان تیرماه قرارداد بسته شده و مسئولیت تغذیه را به عهده گرفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه همواره تلاش شده است تا استانداردهای غذایی این دانشگاه در حد مطلوبی باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشجویانی که دچار مسمویت غذایی شدند، بهبود یافته‌اند. قابل ذکر است تعدادی از دانشجویان نیز با وجود اینکه در آن روز غذا صرف نکرده بودند، دچار مشکلات گوارشی شده بودند؛ علاوه بر میکروبی که در غذا بوده، احتمال این نیز می‌رود که ویروس‌های دیگری از سطح جامعه در این مسمومیت دخیل بودند.

همچنین بخوانید