یک‌شنبه 15 مهر 1403

عدم ایجاد 140 هزار شغل به دلیل تعطیلی مراکز دولتی دانشگاه جامع / تحصیل همزمان در 2 دانشگاه برای نخستین بار

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
عدم ایجاد 140 هزار شغل به دلیل تعطیلی مراکز دولتی دانشگاه جامع / تحصیل همزمان در 2 دانشگاه برای نخستین بار

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری که به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه جامع بعد از جنگ تحمیلی تاسیس شده و نیاز به سیستمی برای ورود افراد به بازار کار و آموزش فوری آنها بود.

* دانشگاه جامع برای پاسخگویی نیاز بازار کار به وجود آمده است

وی افزود: دانشگاه جامع برای پاسخگویی نیاز بازار کار به وجود آمده و برای مهارت آموزی ایجاد شده است و لازمه افزایش بهره‌وری مهارت آموزش است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به چالش‌های 11 ماه گذشته این دانشگاه، گفت: تعطیلی313 مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و عدم به روز رسانی برنامه‌های درسی این دانشگاه را از چالش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد.

وی با اشاره به عدم ایجاد 140 هزار شغل به دلیل تعطیلی مراکز دولتی این دانشگاه، گفت: عدم وجود دانشجو، برگزار نکردن صحیح دوره‌های آموزشی و عدم مهارت کافی مدرسان دانشگاه از مشکلات درگیر این دانشگاه بود.

بلندی با تاکید بر اینکه مراکز علمی کاربردی مدرک آموزشی صادر نمی‌کنند و مجری علمی کاربردی هستند، خاطرنشان کرد: مسئولیت صلاحیت حرفه‌ای از سطح 4 به بالا با آموزش عالی است و هر کسی باید بخش خودش را انجام دهد، چارچوب مسوولیت حرفه‌ای تدوین شده و اکنون وزیر علوم مهارت و اشتغال را پیگیری می کند و از دانشگاه‌ها پیگیر این موارد است.

وی با اشاره به تشکیل شورای مهارتی در وزارت علوم، گفت: تعامل بسیار خوبی برقرار شده و به سمت هم افزایی هستیم. فارع التحصیلان باید وارد بازار کار شوند.

ادامه دارد /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاه جامع علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی حسین بلندی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
عدم ایجاد 140 هزار شغل به دلیل تعطیلی مراکز دولتی دانشگاه جامع / تحصیل همزمان در 2 دانشگاه برای نخستین بار 2