پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

عذرخواهی بیوک میرزایی بابت یک "سوءتفاهم" و گلایه از مجری برنامه "سلام تهران"

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
عذرخواهی بیوک میرزایی بابت یک "سوءتفاهم" و گلایه از مجری برنامه "سلام تهران"

بازیگر پیشکسوت تلویزیون در واکنش به حواشی ایجاد شده در "سلام تهران" تأکید کرد که من جایی هم گفته‌ام چرا باید به آدمی که هیچ آسیبی به زندگی من نزده چنین حرفی بزنم؟ همه این عزیزان برای من محترم‌اند و من بابت‌این سوء تفاهمی که پیش آمده عذرخواهی می‌کنم.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حاشیه‌های برنامه تلویزیونی "سلام تهران" که شب گذشته به مناسبت جشن امامت حضرت مهدی (عج) روی آنتن رفت، ادامه دارد و این بار یک بازیگر پیشکسوت (بیوک میرزایی) هدف موج‌سواری‌های رسانه‌های بیگانه شده است. وقتی در این برنامه طراحی می‌شود که تصاویری را روی تلویزیون برنامه بیندازند و بیوک میرزایی و دیگر میهمان برنامه نام آنان را بگویند. علاوه بر بیوک میرزایی، برخی از پاسخ‌های مهران رجبی هم نشان می‌داد هر دو آمادگی ذهنی نسبت به شرکت در این چالش را ندارند. اما به هر حال آقای مجری اصرار داشت که میهمانان در این رقابت حاضر شوند!

همزمان با پخش تصویر یکی از مسئولان کشور، به طور اتفاقی کلمه‌ای نامناسب از دهان بازیگر پیشکسوت بیرون می‌آید و سرآغاز این موج‌سواری‌ها می‌شود. شبکه‌ها و رسانه‌های معاند که منتظر عقده‌گشایی از نظام جمهوری اسلامی‌اند، این اتفاق را بهترین لحظه می‌دانند که کمال استفاده را ببرند اما اینجا بیوک میرزایی بازیگر پیشکسوت به تعبیر خودش، خیلی ناجوانمردانه، قربانی این عقده‌گشایی‌های رسانه‌ای شده است.

در حالی که خودش می‌گوید اصلا آمادگی ذهنی نداشته و برخی از تصاویر نام‌آشنا مثل علی لاریجانی و عزت‌الله ضرغامی که زمانی رئیس رسانه ملی بوده‌اند را هم نتوانسته درست تشخیص بدهد. او این اتفاق را سوء تفاهمی می‌داند که دستمایه خبرسازی‌ها و گزارش‌های مغرضانه شبکه‌های معاند شده است.

به سراغ او رفتیم تا اتفاقات را به همراه جزئیات روایت کند:

بیوک میرزایی که بسیار ناراحت بود بابت رفتار مجری این برنامه و اتفاقاتی که در "سلام تهران" افتاد، به خبرنگار تسنیم گفت: باور کنید سوء تفاهم شده؛ من این کلمه را در امتداد شوخی با مهران رجبی خطاب به او گفتم و اصلا این طور نبوده که شبکه‌های معاند، بزرگش می‌کنند. من بارها گفته‌ام سیاسی نیستم و چنین آدمی نیستم. واقعا غیرمنصفانه هدف حاشیه و تهاجم قرار گرفته‌ام و چنان بزرگ کردند که ناجوانمردانه قضاوت می‌شوم. شاید برخی به این باور برسند بیوک میرزایی سیاسی شده و به او کار ندهید! واقعا در طول این همه سال کسی حاشیه‌ای از من ندیده و همواره با تلاش و کوشش برای ایران و ایرانی کار کرده‌ام.

وی افزود: من جایی هم گفته‌ام چرا باید به آدمی که هیچ آسیبی به زندگی من نزده چنین حرفی بزنم؟ همه این عزیزان برای من محترم‌اند و من بابت این سوء تفاهمی که پیش آمده عذرخواهی می‌کنم.

این بازیگر پیشکسوت در انتقاد به رفتارهای مجری برنامه، تأکید کرد: مجری اصلا مجری نبود و من در طول برنامه از یکسری رفتارها ناراحت بودم اما چون برنامه زنده بود نتوانستم چیزی بگویم. کارهایی را از قبل تعیین کرده بودند؛ آواز بخوانید و یا آن دیالوگ‌ها را بخوانید! من به زور خودم را نگه داشتم و چیزهایی می‌خواست که از من برنمی‌آمد و دور از شأنم بود. به من می‌گفت ادای این خواننده و آن بازیگر را دربیاور که این‌ها کار من نیست! حتی به من گفتند نداشتن خانه و مستأجر بودن را با حالت بغض و گریه بگویم. واقعا کار درستی نیست که بعد از تجربه 50 ساله‌ام در دنیای هنر و رسانه، گریه کنم و بگویم به من خانه بدهید.

وی خاطرنشان کرد: درباره این آیتم‌ها و خصوصا همان دیدن تصاویر و حدس زدن اسم افراد، قبلا برای خانم بازیگری اتفاق افتاده بود که برخی می‌گفتند این بازیگر بی‌سوادی است و به او توهین می‌کردند. چون در آن لحظه که برنامه زنده است و بازیگر و یا هر فرد دیگری، حضور ذهن ندارد و برای چنین آیتم و چالشی آماده نیست. این نوع طراحی‌ها، غلط است و بیشتر شأن آن بازیگر و فرد را زیر سؤال می‌برد که او بگویید بدون هیچ ذهنیت و آمادگی در این چالش شرکت کند و یا فلان آهنگ و دیالوگی را بازخوانی کند و نوعی ادا دربیاورد.

این اتفاقات در حالی است که به نظر می‌رسد باید بازنگری در نوع برنامه‌سازی‌های زنده و اجراهای تلویزیونی اتفاق بیفتد تا شاهد چنین حواشی و گاف‌هایی نباشیم. بیوک میرزایی شب گذشته علاوه بر همه حواشی که اتفاق افتاد با ابراز گله‌مندی از اینکه پس از 40 سال فعالیت در عرصه هنر هنوز صاحب مسکن نشده است، تأکید کرد که من پس از 4 دهه فعالیت هنوز خانه ندارم؛ در حالی که در فیلم‌ها صاحب ویلا و قصر هستم اما در واقعیت این طور نیست و با سه شیفت کار هنوز مستأجرم.

مجری جوانی که "آداب آنتن زنده" را رعایت نمی‌کند و میهمانانی که "نجابت" به خرج می‌دهند آیا ضابطه‌مند شدن حضور ستاره‌ها و بازیگران در تلویزیون فراموش شده؟/ بازیگر امنیتی تلویزیون هم مجری شد!