جمعه 31 فروردین 1403

عزیزی خادم: اسطوره‌های اصلی ایران خانواده شهدا هستند / ستاد جام جهانی فعال می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عزیزی خادم: اسطوره‌های اصلی ایران خانواده شهدا هستند / ستاد جام جهانی فعال می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به صعود تاریخی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی گفت: ما صعود کردیم و بردیم اما فراموش نکنیم اسطوره‌های اصلی این سرزمین خانواده معظم شهدا و جانبازانی هستند که این برد و موفقیت را به همه آنها هدیه می‌کنیم.

شهاب‌الدین عزیزی خادم پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق و صعود به جام جهانی قطر اظهارداشت: این پیروزی بزرگ و تاریخی که به لطف پروردگار رقم خورد، را به ملت بزرگ و متمدن ایران، خانواده معظم شهدا، جانبازان سرافراز ایران اسلامی، رسانه ها و همه کسانی که ما را در این راه حمایت کردند تبریک می گویم. به ویژه به رئیس جمهور محبوب، وزیر ورزش و جوانان، دولتمردان و همه کسانی که در کنار ما بودند.

وی گفت: اینکه فوتبال این شوق و شعف را به جامعه آورد تا امشب میلیون ها ایرانی عاشق، غرق در شادی باشند عزت و افتخاری است که میسر نمی شد مگر با الطاف بیکران حضرت حق و از این که خداوند این نگاه را به ما داشت، سپاسگذاریم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد: فراموش نکنیم تیم ملی فوتبال ایران در چه شرایط سختی بود، تقریبا هیچ کس به این تیم و صعود به جام جهانی امید نداشت. به شرایط ایران در بحرین باز گردیم و یه یاد بیاوریم چه روزها و شب هایی را سپری کردیم. برای صعود تیم ملی به جام جهانی باید کتاب‌ها نوشت. تیم ملی در عین ناامیدی بود اما الان سرش را در آسیا و فوتبال جهان بالا گرفته و همه این ها فقط با نگاه پرودگار میسر شد.

عزیزی خادم گفت: امشب سریع‌ترین صعود به جام جهانی در آسیا را جشن گرفتیم، من این صعود را به رسانه‌ها و مردم تبریک می‌گویم، از رئیس‌جمهوری و معاون اول، وزیر ورزش و همه رسانه ها که در سرما و گرما در کنار ما بودند و ناامید نشدند تشکر می کنم. با حمایت هایی که انجام شد شاهد بودیم سریع‌ترین پاداش‌ها در این دوره پرداخت شد. هنوز پاداش‌های سالیان قبل پرداخت نشده و خیلی از مربیان را می‌بینیم که مالیات‌های سال‌های گذشته‌شان هم پرداخت نشده ولی با حمایت دولت این پاداش‌ها پرداخت شده است که شایسته تقدیر است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد شرایط فعالیت کادر فنی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: 3 بازی دیگر داریم و اعلام می کنم که از کادر فنی حمایت می کنیم، خوشبختانه رابطه فدراسیون و کارد فنی خیلی خوب است، وحید هاشمیان یکی از اخلاق مدارترین و فنی ترین مربیان ماست و فردی مانند کریم باقری را داریم که کمک حال فوتبال است. اتحاد ما باعث شد، شخصیت فوتبال عامل وحدت و اتحاد ملی باشد.

وی در مورد بازی های دوستانه تیم ملی فوتبال ایران قبل از حضور در جام جهانی هم گفت: در روزهای آینده ستاد جام جهانی را فعال خواهیم کرد تا همه جوانب و شرایط این بازی ها را به خوبی بررسی کنیم و بتوانیم در مسیر درست گام برداریم.

گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران با گل «مهدی طارمی» برابر عراق به برتری یک بر صفر دست یافت تا مقتدرانه و برای ششمین بار جواز حضور در جام‌جهانی را از آن خود کند. تیم ملی فوتبال ایران پیش از این در جام‌جهانی دوره‌های 1978، 1998، 2006، 2014 و 2018 حضور داشت.

دیدار بعدی تیم کشورمان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 روز سه‌شنبه 12 بهمن ماه مقابل امارات و در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

برچسب‌ها